Ötméteres, elektromos szabadidő-autóval koronázta meg a kínálatát a Hyundai, és az Ioniq 9 belső tere a magángépek kényelmét idézi. Meglepő, hogy milyet lép egy ekkora kolosszus, és közben mégis mennyire nyugodt és hatékony tud lenni.
Mostanra lett teljes a Hyundai elektromos autóinak kínálata, miután a futurisztikus formájú Kona Electric, a karakteres stílusú Ioniq 5 és az aerodinamikát maximalizáló Ioniq 6 után megjött az apró, de annál ügyesebb Inster, és végül a kínálatot megkoronázó Ioniq 9. Na, még egy elektromos szabadidő-autó – mondhatnád, de kár lenne ennyivel elintézni ezt a bámulatos autót, aminek belső tere az egyterűk praktikumát ötvözi a magángépek kényelmével.
Hatékony óriás
Már a képeken is látszik, hogy nagy, de élőben fog igazán a földbe gyökerezni a lábad az Ioniq 9 láttán, hiszen ez az autó egyszerűen hatalmas. 5,06 méter hosszú, két méter széles, és magasabb egy átlagos felnőttnél, ami azt jelenti, hogy nagyobb a BMW iX-nél és a Volvo EX90-nél, de egy pár centivel még a házon belüli Kia EV9-nél is, amiket a legfőbb konkurenseinek tekint a Hyundai. Más kolosszusokkal szemben azonban az Ioniq 9 egy barátságos óriás.
Kezdjük ott, hogy a dizájnját is könnyen meg lehet kedvelni.
Folytatja az Ioniq 5 és Ioniq 6 parametrikus pixeleit, itt is a nappali fények, a lökhárítóba rejtett fényszórók és a teljes hátulját bekeretező hátsó lámpák világítanak óriási pixelekként. A matt halványzöld autó stílusa sokat merít a Seven koncepcióautóból, amivel ezt a modellt négy éve beharangozták, és a Hyundai minél több részletet átmentett belőle a sorozatgyártásba.
Hatalmas, de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne hatékony, és a tervezők becsületére legyen mondva, mindent megtettek, hogy minél áramvonalasabbra faragják a karosszériát. Szinte a teljes orrát simára burkolták, csak a lökhárítóba kerültek aktív légbeömlő-lamellák. A tető ívelten lejt hátrafelé, a farát pedig meredeken elvágták, ami a Kamm-formát idézi. Az eredmény bámulatos 0,259-es légellenállási együttható, ez még az Ioniq 5 0,288-as Cw-értékénél is sokkal jobb.
Itt kezdődik az utazás luxusa
Nem meglepő, hogy egy ekkora karosszériában tágas utasteret alakítottak ki, de az Ioniq 9 annál is tágasabb, mint amilyennek gondoltuk volna. Az ülések közt simán lehetne mászkálni, mint egy kisbuszban, még három üléssor mögött is 338 literes a csomagtér, a harmadik sort lehajtva 908 litert használhatunk ki, és elöl is van csomagtartó a töltőkábeleknek. Igazi prémium megoldás, hogy a két hátsó üléssor motorosan, gombnyomásra hajtogatható le vagy fel.
Nem láttunk még ekkora hátsó ajtókat a kisbuszokon innen, ezért rendkívül kényelmes a beszállás. És mivel ez a hatüléses változat, ezért a második sorban nem üléspadot, hanem
két kényelmes fotelt találunk, és ettől lesz a magángépekhez hasonló a fedélzet komfortja.
A fotelek ugyanis elektromosan állíthatók, szellőztethetők, gombnyomásra fekvő pozícióba dönthetők, amihez felhajtható lábtámasz is jár. Magától értetődően külön klímavezérlés jár a hátul ülőknek.
Attól lesz igazán jó utazóautó az Ioniq 9, hogy a belső tere nemcsak tágas és kényelmes, de tele van praktikus megoldásokkal.
Az első ülések közti könyöklő sínen csúsztatható, és a fedele hátulról is nyitható, hogy a hátsó utasok is elérjék. Jobb első ülését hátulról is előre lehet tolni a nyújtózkodó lábtér érdekében, az első ülések hátuljára szerelt USB-csatlakozók akár 100 wattal tölthetik a telefonokat, és a műszerfalon egy UV-sterilizáló rekesz is van.
Minden ismerős lesz a kormánykerék mögött, hiszen az Ioniq 5-ben megszokott berendezést kapjuk, egy emelettel magasabb kiadásban.
A startgombot és az irányváltót a jobb oldali bajuszkapcsoló alá rejtették, mindennek saját kapcsolója maradt, de a dupla 12,3 colos ívelt kijelző menüjéből is előhívhatunk további funkciókat. Magas középső konzolján lehet váltani az országúti és off-road üzemmódok közt, és egy vezeték nélküli telefontöltő is került ide.
Akárcsak a méretei, úgy a Hyundai zászlóshajójának a paraméterei is lenyűgözők. Az Ioniq 9-be a piac egyik legnagyobb, 110,3 kilowattórás akkumulátora került, ami az aerodinamikus karosszériával és a hatékony elektromos hajtással papíron 620 kilométeres hatótávra elegendő. A nálunk nem elérhető alapmodelljében 218 lóerős motor hajtja a hátsó kerekeket, ebben az összkerekes kiadásban elölre is került egy motor, így 435 lóerőre képes.
Csak egy magángép kényelmesebb
Békésen indul, és lenyűgöző nyugalommal gördül a forgalomban a Hyundai Ioniq 9. A hajtásláncát rendkívül finomra hangolták, egyszerűen adagolható a gyorsítás, és egy kis idő múlva a méreteire is rá lehet érezni, ami után már élvezet a vezetése. Számomra csak az üléspozíció nem tökéletes, a kormánykerék nem húzható ki eléggé a hosszú lábaimhoz, ezért a kormányhoz közelebb, kissé buszosan kell ülnöm benne.
Aktív zajcsökkentő rendszerével és kiterjedt hangszigetelésével szinte teljesen kizárhatjuk a külvilágot a Hyundai Ioniq 9-ben.
Felfüggesztése nem légrugós, de finoman csillapítja az útegyenetlenségeket, miközben hatékonyan haladunk előre. A fogyasztása könnyedén 25 kilowattóra körül tartható száz kilométeren, ami azt jelenti, hogy a valóságban is 480 kilométer fölötti a hatótávolság. A 800 voltos rendszer villámgyorsan tölthető, 350 kilowattos töltőn 24 perc elég a 80 százalékhoz.
Nem néztük volna ki belőle, de a két és fél tonnás Ioniq 9 brutális csörtetésre is képes.
5,2 másodperc alatt gyorsul százra, és hasonlóan meggyőző, amikor 80-ról 120-ra három másodperc alatt ugrik fel. 200 km/órával száguldhat, és azt mesélték, hogy a német autópályán még ilyenkor is döbbenetesen csendes, masszív tankként tör előre. Csak egy pár órát vezettük, de el tudnánk képzelni, hogy mindig ebben a Hyundaiban tegyünk meg nagy távokat.
Mivel nálunk csak az Executive kivitelét forgalmazza a Hyundai, ezért abban minden benne van, amit a márka csak kínálni tud, beleértve az autó mellett állva távirányítható parkoló asszisztenst, és megkapjuk a Calligraphy csomagot is a nappabőr ülésekkel és a szarvasbőr tetőkárpittal, amit a legszívesebben állandóan simogatnánk. Jelképes összegért csak azt kell eldöntenünk, hogy forgatható vagy elektromosan dönthető hátsó üléseket szeretnénk.
Értékelés
Mindezek után ne érjen meglepetésként, hogy az Ioniq 9-ért 33,7 millió forintot kérnek, mert a prémiummárkákon innen nem kapsz ekkora teret, ilyen komfortot, ennyire kifinomult elektromos hajtást és ennyi extrát ezért a pénzért. A Hyundai a magánrepülőgépek kényelmét adja meg a kínálatát megkoronázó Ioniq 9-ben, amiben ülve rá lehet jönni, hogy egy autóban az igazi luxust nem a pompa és ragyogás adja, hanem az, hogy igazán jól érzed magad benne.
Ez is érdekelhet:
- Óriás, de nem brutális
- Végtelenül tágas és praktikus
- Szuperkényelmes fotelei vannak
- Finoman megy, könnyen vezethető
- Döbbenetesen gyors, ha kérjük
- Méretéhez képest hatékony
- Minden benne van, ami kellhet
- Hatalmas helyet foglal
- Kicsit buszos az üléspozíciója

































