A Kia európai kínálata eddig is tele volt szabadidő-autókkal, de úgy tűnik, hogy találtak helyet még egynek. A Niro és a Sportage közé érkezik a Seltos, ami eddig igazi világautónak számított, az új generációja pedig nálunk is kapható lesz.
Nem volt hiányérzetünk, ha ránéztünk a Kia választékára, ami a szabadidő-autókat illeti. A legkisebb, kisautós méretű Stonic mellett ott volt a karakteres, kompakt Niro és a rendkívül népszerű Sportage is, és akkor még nem is beszéltünk az elektromos autókról, az EV3-ről, és a hamarosan érkező EV2-ről és EV5-ről. A Kia most újabb modellel bővítette ezt az egyébként is gazdag választékot.
Az új Kia Seltos a Niro és a Sportage közötti helyet foglalja el a tornasorban. Csak nekünk számít teljesen újnak,
hiszen a világ többi táján már évek óta kapható volt a Seltos első generációja. 2019-ben mutatták be, és igazi világautónak számított, kapható volt Kínában és Indiában, az észak-amerikai és az ausztrál piacon, és úgy döntöttek, hogy az utódja jövőre Európába is megérkezik.
A Kia ezért minden eddiginél alaposabb munkát végzett a fejlesztésnél, amivel a Seltos szintet lépett.
Az új platformra épülő autó hossza öt centivel 4,45 méteresre, a tengelytávja hat centivel 2,69 méteresre nőtt, ezzel csak három centivel hosszabb a Nirónál, miközben a tengelytávja ugyanennyivel rövidebb, ráadásul csak hét centivel rövidebb a Sportage-nél.
Míg a Niro stílusa inkább a kompakt autókéhoz áll közel, addig a Seltos esetében bátran hangsúlyozták a terepjárós karaktert.
Masszív formájú, meredek hátsóval, a Kia aktuális formavilágának megfelelő széles hűtőmaszkkal, a két szélébe rejtett fényszórókkal és pengevékony menetfényekkel. A Kia büszke rá, hogy matt fényezéssel is adja az autót.
Méretéből kiindulva belül is tágasabb lett az új Seltos, a hátsó lábtere három centivel nőtt, az utasok kényelmére hátul az üléstámla 24 fokos tartományban dönthető. Nagyobb lett a csomagtartó is, pedig eddig se számított picinek, de most a kapacitása 498-ról 536 literesre növekedett. A Kia praktikus csomagrögzítési megoldásokat is kitalált hozzá.
Berendezése a Kia legújabb modelljeit követi, a minimalista stílusú belső térben két 12,3 colos képernyő került egy panelre, közöttük egy 5 colos klímavezérlő egységgel. Mivel a váltókar a kormányoszlopra került, a középső konzolon praktikus tárolókat alakítottak ki. A fedélzeti rendszerre online jönnek a frissítések, és a ChatGPT is beköltözött, hogy válaszoljon minden kérdésedre.
Nem kell kulcs az autóhoz, a telefonnal is lehet távirányítani, még a parkoló asszisztens is vezérelhető az autó mellett állva. A biztonsági és kényelmi extrák sora teljes a Seltosban, a sávváltásra is képes önvezető rendszertől a 12 colos képet adó head-up displayen és panorámatetőn át az áramforrásként használható V2L-ig és az akár 100 wattos teljesítményre is képes telefontöltőig.
Műszaki tartalmáról egyelőre csak azt tudjuk, hogy hozzánk hibrid hajtással érkezik a Seltos. A Kia kétféle, GT-Line és X-Line stílust is alkotott hozzá attól függően, hogy a sportos vagy szabadidős stílust kedveled jobban. Az új Seltost élőben megnézni a januári brüsszeli autószalonon lehet, a forgalmazás nem sokkal utána indul, főbb konkurensei a Renault Symbioz, Toyota C-HR és Volkswagen T-Roc lesznek.
Ez is érdekelhet:












