Az Ypsilon új generációjának bemutatása után egy újabb hagyományos nevet éleszt fel a Lancia, ezúttal egy kevésbé emlékezetes modellét. A Gamma a hetvenes-nyolcvanas évek limuzinja és kupéja volt az olasz márkánál.

Amikor a Stellantis bejelentette, hogy feléleszti a szebb napokat is megélt Lanciát, már akkor elárulta, hogy az Ypsilon új generációja lesz az újabb korszak első modellje. Majd azt is lehetett tudni, hogy két további típus követi, és ezek egyike lesz a Delta. A másiknak most egy előzetes képen felvillantották a nevét, Gammának fogják hívni.

Az Alpha volt a Lancia első modellje 1907-ben, innen ered, hogy a latin ábécé betűiről nevezik el az autókat

Régi hagyomány, hogy a Lanciánál a latin ábécé betűiről nevezik el az autókat. Már a márka első modelljeit is ez alapján keresztelték el, Alfa, Beta, Gamma és Delta voltak az 1900-as évek elején. Majd miután a Lancia a Fiat birtokába került, 1971-ben élesztették fel ezt a hagyományt a Beta bemutatásával, ezt követte a Gamma.

Beta, Gamma

1976-ban a genfi autószalonon mutatták be a Gammát, a Lancia csúcsmodelljét, ami a Flavia utódja lett. Berlina változata ferdehátú formájú, de valójában négyajtós limuzin volt, míg egy évvel később kétajtós kupéként is megjelent a Gamma. A dizájn mindkét változat esetén a Pininfarina stúdióban készült, Leonardo Fioravanti és Aldo Brovarone munkája volt.

A Fiat eredetileg úgy tervezte, hogy V6-os motorral is kínálja majd a Gammát, végül csak a Lancia által fejlesztett négyhengeres, 120 és 140 lóerős bokszermotorokat kapta meg az autó. A motorok egyedi építésmódja miatt azonban alacsonyabbra kerülhetett a motorházfedél, ami különösen a kupénak adott szép sziluettet.

A hagyományos szedán, a shooting brake és a targa azonban csak prototípusként készült el a Gammából.

Sikeresnek nem mondhatjuk az autót, aminek Berlina változatából 15 ezer, míg a Coupéból 6790 példány kelt el a nyolcvanas évek derekáig. Az utódja a szögletes Lancia Thema lett, amit már jóval többen ismernek, mégsem azt a nevet hozza vissza az olasz márka, azt ugyanis már elhasználták a Chrysler 300 olasz változatára.

Új korszak

A következő új Lancia tehát a Gamma lesz, és már azt is lehet tudni, hogy ugyanazt a platformot használja, mint a Peugeot 3008 és 5008, vagy az Opel Grandland. Szintén vele együtt jelenik meg 2025-ben az új Opel Manta, és ahhoz hasonlóan fastback karosszériás crossoverre számíthatunk, elektromos hajtással és 700 kilométer körüli hatótávval.

A nevén kívül azt is elárulta a Lancia, hogy az új Gamma az olaszországi Melfiben található gyárban készül majd, ahol jelenleg a Jeep Renegade és Compass termelése folyik, tehát igazi Made in Italy autó lesz. A bemutatója valamikor 2025-ben várható, a forgalmazás azonban csak 2026-ban indul el, az új Deltára pedig további két évet kell várnunk.

Ez is érdekelhet:

A gyönyörű Thesis hozta volna el a Lancia reneszánszát

Piaci kudarcból keresett klasszikus lett a Lancia limuzinja.

Az olasz extravagancia megtestesítője az új Lancia Ypsilon

Az ismerős műszaki alapokra is tudtak egyedit tervezni a Lanciánál.

Sportmodellt és raliautót villantott a Lancia

Az Ypsilonnal visszatér a raliba és a sportos kisautók közé is a Lancia.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Imádjuk a bogaras lányokat!

Ha mindig is Eleanor volt a vágyad, de kabrió legyen

Fedezd fel Materát ezzel a csodálatos Alfa Romeo 2600 Sprinttel

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés