Tökéletesen érzik a Porschénál, hogy mivel lehet igazán meghódítani az autóbolondok szívét, ezért a sanghaji autószalonon egy csokor legendás autó mellett mutatták be a hetvenes évek hangulatát idéző, limitált szériás kabriót, a Porsche 911 Spirit 70-et.

Fantasztikus sportautókkal és versenyautókkal tömve, alkatrészekkel és műhelykocsikkal díszítve a Porsche standja egyértelműen a sanghaji autószalon legstílusosabban berendezett négyzetméterei közé tartozik, pedig baromi erős a mezőny. Az egész olyan, mint egy benzinvérű álomgarázsa a kényelmes kanapékkal és a modellautókkal a vitrinben. Bármeddig szívesen ücsörögnék itt a tömeg ellenére, de nem sokáig pihentetem magam a sűrű forgatagban, mert még a kanapénál is hívogatóbb a limitált szériás Porsche 911 Spirit 70.

Fent megvillan a V10-es Porsche Carrera GT orra, de itt van a dakaros 959-es versenyautó is, a másik oldalon pedig a Pink Pig dekoros 911 RSR, amit láttam győzni Le Mans-ban.

Ezek az autók nagyon könnyen képesek elhomályosítani az olyan újdonságokat is, mint a teljesen elektromos és osztott fényszórós Porsche Macan vagy az alaposan frissített Taycan, mely a korábbinál jóval erősebb, gyorsabban töltődik fel és a felszippantott energiát hatékonyabban használja fel, ezért messzebbre jut. Kínában hiába szól minden az elektromos autókról, ezek a modellek csak mellékszereplők voltak a Porschénál, ahol egyértelműen a klasszikus vezetési élmény és a 911-es volt a show sztárja.

Már a hatvanas évek közepe óta meghatározó sportautó a Porsche 911-es, ezért bőven van hová visszanyúlni, amikor olyan limitált szériás gépeket állítanak össze az Exclusive Manufakturnál vagy az egyedi kívánságokra specializálódott Sonderwunsch részlegen. Az olívazöld 911 Spirit 70 remekül illeszkedik abba a sorba, amibe a 911 Targa 4S Heritage Edition vagy a bitang erős Turbo alapjait használó, de kézi váltós és hátsókerekes 911 Sport Classic.

Elképesztően jól áll a Porsche 911 Spirit 70-nek a geometrikus Pasha szövetkárpit, melynek mozgalmas mintázata olyan, mintha Victor Vasarely műve volna.

Fekete és olívazöld színben váltják egymást a különböző méretű négyszögek a kárpitozáson, ezért van annyira hipnotikus lecsengése az üléseken és az ajtókárpitokon futó Pasha szövetnek. Erre a mintára rímel a műszerfal dekorbetétje és a csomagtér megfordítható szőnyege is, de még a kesztyűtartó belseje is. A 911 Spirit 70 minden egyes apró részlete a hetvenes évekre kacsint. Ebben a színösszeállításban kizárólag a Spirit 70-nek készül, de monokróm verzióban elérhető lesz a Pasha kárpit a többi Porsche 911-eshez is.

Benne ülve tényleg elképesztő a minőségérzet, csak olyan apróságok lehangolóak a modellfrissítés utáni 911-esben, mint a hagyományoktól egy lépéssel távolabb álló gombos indítás és a teljesen digitális műszeregység, mert az analóg fordulatszámmérő messze szebb volt. Ugyanakkor szép mentés, hogy a virtuális számlapon fehér mutatók szaladnak a zöldes skálán, mint a 356-os Porschékon.

Kifejezetten a 911 Spirit 70-hez keverték ki a sötét olívazöld színt, mely tökéletesen passzol a hetvenes évek narancsos barnáihoz és a korszak hangulatához. A Porsche 911 kabrió elektromosan mozgatható vászonteteje és a szélvédőkeret is fekete. A Fuchs felniket idéző Sport Classic kerekek küllői szürkés arany árnyalatúak, az autó orrán pedig a 930-asokon ás a G-modelleken gyakran felbukkanó 911 feliratból induló hármas osztású csík fut végig. Az oldalán ott a klasszikus Porsche matrica és a Heritage sorozat autóin rendre visszatérő rajtszám, melyen alapból a 70-es díszeleg.

Annyira a színeken és az anyagokon van a lényeg, hogy szinte fel sem tűnik, mennyire ütős és friss technika van a Porsche 911 Spirit 70 alatt. Az olívazöld színen és a Pasha kárpitozás alatt ez valójában egy 911 GTS a T-hybrid rendszerrel, tehát a csodás kabriót 541 lóerő és 610 newtonméter csúcsnyomaték viszi. Az 1675 kilogrammos 911 Spirit 70-nek elég 3,1 másodperc a százas sprinthez és 312 km/óra a végsebessége. Ennél azonban sokaknak vonzóbb, hogy csak 1500 példány készül belőle.

Ez is érdekelhet:

Élesre fent tömény elegancia a Porsche 911 S/T

Kilencezerig forgó sportmotorral, kézi váltóval és csodálatos részletekkel itt a 911 S/T, a Porsche valódi álomautója.

Gyönyörű sportautó az ötvenedik évfordulós Porsche 911 Turbo

Gyors, stílusos és csak 1974 darab készül a Porsche 911 Turbo 50-ből.

A Porsche 911 Carrera T azoknak való, akik imádnak vezetni

Kézi váltó és hátsókerék-hajtás, mert ez egy rendes sportautó.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés