A Turbo S mindig is a legerősebb volt a 911-esek közül, és az új változata sem jelent kivételt ez alól, a hétszáz lóerőnél is nagyobb teljesítményét pedig most először hibrid rendszer segítségével érte el a Porsche.
Bőven volt mihez hozzászokniuk a Porsche rajongóinak az utóbbi évtizedekben. A sportautók mellé ugyanis megérkezett a Cayenne és a Panamera, majd a konnektorról tölthető hibridek, legutóbb pedig a Taycan és a Macan bemutatásával már tisztán elektromos hajtású autója is van a Porschénak. Az ikonikus 911-es eddig megúszta az elektromosítást, de nemrég megérkezett az első hibrid változata, a GTS, most pedig itt a második, ami minden idők legerősebb 911-ese lett.
Jelenlegi generációjának kínálata a 394 lóerős 911 Carrerával indul, és eddig az 525 lóerős 911 GT3 RS jelentette a csúcsot. Az első hibrid 911 Carrera GTS azonban feljebb tette a mércét az 541 lóerős teljesítményével, és bár a megújult 911 Turbóra még várnunk kell, a Porsche rögtön a legizmosabb változatot leplezte le, hiszen
a kupéként és kabrióként is készülő, összkerekes 911 Turbo S teljesítménye 711 lóerő, ami szinte a szupersportautók közé emeli.
Megújulása előtt is a legizmosabb 911-es volt a Turbo S a maga 650 lóerős teljesítményével, de az új modell szinte mindenben különbözik tőle.
A korábbi 3,7 literes motorját a 911 Carrera GTS-ben is használt 3,6 literes, hathengeres bokszerre cserélték. Az nem derült ki, hogy a benzinmotor önmagában milyen erős, de az 1,9 kilowattórás akkuval és a hibrid rendszer többi elemével az új 911 Turbo S érezhetően, 85 kilogrammal nehezebb lett az elődjénél.
Mégis gyorsabb tudott lenni a korábbi modellnél az új 911 Turbo S, ami a 711 lóerős teljesítmény és 800 Nm érdeme, meg a GTS-ben használt egy helyett két elektromos turbóé is. 2,5 másodperc alatt gyorsul százra, ami kéttizedes javulás, a kétszázat pedig 8,4 másodperc alatt éri el, fél másodperccel hamarabb az elődjénél, a végsebessége 322 km/óra.
Sőt, a Nordschleifén 7 perc 3,92 másodperces kört futott, 14 másodpercet verve az előző modellre.
Megfelelő hardver került az autó alá, a 400 voltos hibrid rendszerrel villámgyorsan állítható az elektrohidraulikus aktív futómű,
és aktív az aerodinamika is, jókora hátsó szárnnyal. Szériafelszerelés a kerámiafék nagyobb tárcsákkal, elöl 42, hátul 39 centis átmérővel, és hátul az abroncsok is egy centivel szélesebbek az előző 911 Turbo S-nél, amihez szélesebb sárvédők járnak, dögösebb kinézetet adva minden idők legizmosabb 911-esének.
Ez is érdekelhet:




















