A Volkswagen új fejezetet kezdett a Transporter több mint hetven éve íródó történelmében, hiszen a most leleplezett hetedik generáció az első, ami a Forddal közösen készült, és ami plug-in hibrid és elektromos változatban is kapható lesz.

Három évvel ezelőtt jelent meg a Multivan új generációja, és a kisbusz legnagyobb újdonsága az volt, hogy már nem a Transporter alapjára épült, hanem arra a moduláris platformra, amit a Volkswagen személyautói is használnak. Közben tovább készült a Transporter hatodik generációja, ami 2016-ban jelent meg, és mostanra azért is vált időszerűvé a generációváltás, mert a műszaki alapokat még a 2003-ban megjelent ötödik széria adta.

A legutóbb 2019-ben újult meg a Transporter hatodik generációja
Az utóbbi években külön utakon jár, személyautósabb lett a Multivan

A most leleplezett új Transporter azért is kezd újabb fejezetet a típus 1950 óta íródó történelmében, mert a Forddal kötött együttműködés keretében készül, akárcsak az új Amarok, aminek a Ford Ranger adja az alapját. A Transporter műszaki tartalmát a Transit és Tourneo Custom adta kölcsön, de mint a pick-upnál, úgy

itt sem egyszerűen csak átemblémázták az autót, a Volkswagen ennél alaposabban különböztette meg a saját típusát.
Az elődjéhez képest nagyon más az új Transporter arca, mégis rögtön Volkswagennek ismerheted majd fel.

A Multivanhez hasonló fényszórók közt a karosszéria színére fényezett panelre kerül a Volkswagen emblémája, míg hátul a lámpák színre fújt betétet kapnak. A haszonjárművek közt érdekesnek számít a szabadidős Panamericana kivitel, amit fényezetlen fekete műanyag elemek különböztetnek meg a városi modellektől.

Mindenekelőtt jóval nagyobb lett az elődjénél az új Transporter, aminek a hossza 15 centivel 5,05 méteresre növekszik,

a tengelytávja tíz centivel nagyobb, 3,1 méteres. A Volkswagen magasított tetős és nyújtott tengelytávú változatokat is kínál, az utóbbinak a hossza az 5,45 métert is eléri, és az új Transporter tizenkét centivel szélesebb is az elődjénél. A raktér hosszúsága legalább 2,6 méter, a nyújtott modellben pedig három méter hosszú tárgyak is elférnek.

Ismerős lehet a vezető környezete a Transit Custom után, de a Transporter saját kormánykereket kapott, a 12 colos műszeregység és a 13 colos érintőképernyő felületét is a Volkswagenhez igazították. A kínálatban személyszállító változatok is lesznek, hétüléses Multivan mellett

lesz helye a nagyobb és tágasabb, kilencüléses Transporter Kombinak, míg a jobban felszerelt kisbusz neve az új generációnál is Caravelle lesz.
Caravelle lesz a jól felszerelt személyszállító változat neve, ami az új Multivannel szemben akár kilencüléses is lehet

Motorkínálatának derekát a kétliteres turbódízel adja 110, 150 és 170 lóerővel, ezek közül a középső változat összkerékhajtással is rendelhető. A Fordhoz hasonlóan lesz egy 232 lóerős benzines plug-in hibrid kivitel, és tisztán elektromos, hátsókerék-hajtású Transporter is, 136, 218 és 286 lóerővel, 64 kilowattórás akkumulátorral. A Volkswagen később egy olcsóbb, 116 lóerős elektromos változatot is bevezet, 54 kilowattórás akkuval, városi használatra.

Az ID. Buzz, a Transporter és a Multivan révén három modellt is indít ebben a méretkategóriában a Volkswagen

A Volkswagen tehát egyszerre kínálja majd az ID. Buzz Cargót és az elektromos Transportert, és erre jó oka van. Az előbbi ugyanis főleg a stílusával adja el magát, de a 3,9 köbméteres raktere és 650 kilogrammos terhelhetősége nem dönt rekordot, míg a Transporter legalább 5,8, de akár 9 köbméteres raktérrel és 1300 kilós teherbírással érkezik. A Volkswagen ezzel minden eddiginél szélesebb kínálatot tart fenn a Caddy és a Crafter közötti méretosztályban.

Ez is érdekelhet:

Heten élvezhetik a 340 lóerőt a Volkswagen ID. Buzz GTX-ben

Mentünk egy kört a hosszú tengelytávú, 340 lóerős ID. Buzz GTX-szel.

Nagyobb és ügyesebb lakóautó lett az új Volkswagen California

Most először zöld rendszámos és összkerekes is lehet a Volkswagen lakóautója.

Sikermodell újratöltve – kipróbáltuk az új Volkswagen Tiguant

Nagyobb hatótávú hibriddel jön, de még dízel is lesz az új Tiguanból, ami a felsőbb kategóriákból ismerős extrákat kapott.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
A private jet nem luxust, hanem minőségi időt ad – felszálltunk a VistaJet zászlóshajó gépére
Hirdetés