A hetedik generációs Volkswagen Transporter megjelenésével szépen megnőtt a Volkswagen kisbuszainak száma. A teljesen új Transporter a Multivan és az ID. Buzz mellé érkezett meg.

Hannover fontos helyszín a Volkswagen életében: egyrészt ez a márka haszonjármű-fejlesztő központja, másrészt itt rendezik a haszonjárművek legfontosabb kiállítását, az IAA expót. Sajnos néhány éve a személyautós világkiállításokban már nincs elég szufla, egyre kevesebb gyártó gondolja úgy, hogy érdemes ott lenni a kétévente megrendezett párizsi vagy müncheni (korábban frankfurti) autószalonon, Genf meg már nem is lesz többet. A haszonjárműpiac szereplőinek Hannover viszont még mindig fontos helyszín, ahol nem mindegy, mivel jelennek meg. Ez a kiállítás simán hozza a korábbi évek pezsgő hangulatát, újdonságokkal, érdekes modellekkel.

Ezért is volt fontos a Volkswagennek, hogy az új, T7-es Transportert megfelelő pompával mutassa be.

A Forddal stratégiai szövetségben készülő új Transporterről már elég sok mindent lehetett eddig is tudni, most viszont élőben is láthattuk, milyen ügyesen oldották meg, hogy a volkswagenes arculati elemekkel tökéletesen illeszkedjen a meglévő haszonjármű- és kisbuszcsaládba – a Transporter mellett továbbra is elérhető a Multivan, és ott van ugye az ID. Buzz is.

Az új Transporter jóval nagyobb elődjénél, 5,05 méteres hosszával 15 centivel növi túl,

tengelytávja 3,1 méteres. Ugyanúgy, mint korábban, számos karosszériaváltozatban érhető majd el az autó, hosszú verzióban, emelt magassággal, vagy például dupla kabinnal és platóval. És persze kilencszemélyes személyszállító kisbusz is lesz a Transporterből, valamint a jobban felszerelt Caravelle. Utóbbi nem tévesztendő össze a Multivannel, ami más platformra épül, és közelebb áll a személyautókhoz.

Érdekesség, hogy a teljesen elektromos ID. Buzz mellett a Transporterből is lesz tisztán elektromos változat,

136, 218 és 286 lóerős teljesítménnyel, 64 kWh kapacitású akkumulátorral. Szerencsére a dízelmotorról sem kell lemondanunk, ott is háromféle motorváltozat érhető el, 110, 150 és 170 lóerős teljesítményből választhatunk. Azt mondják, a városi áruszállító kategóriában a plug-in hibridekre továbbra is van igény, ezért a Transporter ilyen változatot is felvonultat.

Úgy tűnik, a Volkswagen stratégiája működik a széles választékkal, mert az előértékesítések alatt közel 10 ezer megrendelés érkezett az új Transporterre. És ez még csak kezdet.

Ez is érdekelhet:

Új fejezetet kezd a Volkswagen Transporter hetedik generációja

A Forddal közösen készült, de jóval több egy átnevezett Transitnál.

A Transporter visszatér, méghozzá Jason Stathammel

Nem az a Transporter, hanem a Volkswagené, de megszerezték hozzá az eredeti Szállítót.

Nagyobb és ügyesebb lakóautó lett az új Volkswagen California

Most először zöld rendszámos és összkerekes is lehet a Volkswagen lakóautója.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„Ez Schumacher F1-es pályafutása végét jelentheti”

Ez a 978 lóerős Mitsubishi Colt szinte bármelyik szupersportautót megalázza

Szörfdeszkák egy öreg Rollson? Menő!

További cikkeink a témában