Nagyon ráéreztek a Renault-nál arra, hogyan kell meghódítani a vevőket egy olyan dizájnnal, amit mindig is szerettek. A Renault 4 és 5 is fantasztikusan sikerült, és most itt az új Twingo, ami az első széria bájos stílusát idézi, közben pedig egy praktikus és olcsónak szánt elektromos autó lett.
Ha nem vagy képben a Renault kínálatával manapság, akkor is biztosan tudod, hogy a francia gyártó erősen ráfeküdt a retró vonalra. Persze érkezik az új Clio, és széles kínálata van olyan szabadidő-autókból, mint a Captur, a Symbioz, az Austral és a Rafale, közben pedig a Megane és a Scenic elektromos autó lett, de a legizgalmasabb egyértelműen az új Renault 5, és a nemrég bemutatott testvére, a praktikusabb Renault 4.
De ez még nem minden, mert a Renault egy ügyes húzással elővette, és felélesztette a Twingót, méghozzá a kilencvenes évekbeli eredeti mintájára, de már korszerű elektromos hajtással, rendkívül kedvezőnek ígért áron. Az 1992-ben bemutatott Twingót egy egész generáció imádta, és a modern utódjába is első pillantásra bele lehet szeretni. Jópofa volt a két előző generációja is, de egyértelmű, hogy ez a stílus az igazi.
Imádnivaló retró
Nem kell szakértőnek lenni ahhoz, hogy felismerd, ez az 1992-es eredeti Twingo modern megfelelője. Sikerült újra megalkotni az imádnivaló formát, a gépháztetőből kidülledő kerek fényszórókkal. Persze ez már nem halogén izzós, a lámpák a félkör alakú LED-csíkból és alatta a vízszintes sávból állnak, ami egyszerre menetfény és irányjelző, pont ott, ahol az eredetin is volt. Még a szűk hűtőmaszkot is megidézték egy fekete betéttel.
Ezzel még nem ért véget a múltidéző részletek sora, hiszen az eredeti motorháztetőn lévő három nyílás is visszatér,
de ezek már nem szellőzők, és nem is a töltöttséget mutatják, mint az R5-nél, hanem itt kell beletölteni az ablakmosó-folyadékot. Az új Twingo gépháztetőjét ugyanis nem lehet felnyitni, ezért elülső csomagtartót se keressünk itt. A hátsó része is tiszta retró, kerek lámpákkal és játékos betűtípussal írt Twingo felirattal.
Sajnos az ötletes félkör alakú kilincseknek búcsút kellett inteni, helyette hagyományos darabok kerültek az ajtókra. A kerekek alapból is 16 colosak, csaknem teli dísztárcsákkal, a jobban felszerelt változatok pedig dizájnos 18 colos alufelniket kapnak, és ekkora kerekek még a korábbi Twingo RS-en sem voltak. Mint az eredetin, úgy ezúttal is
telitalálat a színválaszték, nem is tudnánk eldönteni, hogy a vidám árnyalatok közül melyiket szeressük jobban.
Praktikus, mint régen
Első pillantásra az arányok nem változtak, pedig ha jobban megnézed, az új Twingo már ötajtós, nem három. 3,79 méteres hossza több mint harminc centivel nagyobb az eredetinél, és hosszabb az összes eddigi generációnál is. 1,72 méter széles és 1,49 méter magas, azaz hat centivel alacsonyabb és tízzel szélesebb a farmotoros közvetlen elődjénél, ezért annál sokkal jobb kiállású lett. Persze így is 13 centivel kisebb a Renault 5-nél, de a 2,49 méteres tengelytávja a kategóriához képest oké.
Zseniálisan variálható, meglepően tágas belső tere miatt is imádni lehetett az eredeti Twingót, és az új generáció ezen a téren is igyekszik a nyomdokaiba lépni.
Hátul például külön tologatható az ülés két fele egy 17 centiméteres sínen, ezért választhatunk nagy lábtér vagy nagy csomagtartó között. Ha az üléseket előretolod, akkor 360 literes teret kapsz – többet, mint a 326 literes csomagtér a Renault 5-ben –, és az üléseket hátratolva is marad 260 liter.
Belül már kevésbé retró, csak a vészvillogó nagy piros gombja idézi az elődöt, de a dizájn így is tele van játékos színekkel és formákkal. Alapáron jár a 7 colos műszeregység és a 10 colos érintőképernyő, amin a Google-alapú fedélzeti rendszer fut, Google Térképpel és letölthető alkalmazásokkal. A minőségérzetet is jónak ígérik, egyedül a nem lehúzható, hanem kibillenthető hátsó ablakon érezni a spórolást, ez egyszerűen így adta ki.
Formához a tartalom
Az új Twingo ugyanarra a platformra épül, mint a Renault 4 és Renault 5, ezért a műszaki tartalom több eleme is ismerős lehet. A fejlesztése rekordidő, mindössze két év alatt ment végbe, és bár volt benne kínai segítség, de nem egy kínai gyártótól, hanem a Renault saját kínai fejlesztőközpontjából jött. A hasonló méretű Dacia Spring után ez a Renault második elektromos autója, amibe lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátor került.
Az egyszerűség kedvéért csak egyféle változatban lesz kapható, aminek a paraméterei megfelelnek a kategóriában elvárhatónak.
27,5 kilowattórás az akkumulátor, ami 263 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, tölteni váltóáramon 11 kilowattal, egyenáramon 50 kilowattal lehet. 82 lóerős motor hajtja az első kerekeket, és mivel az új Twingo csak 1250 kilogrammot nyom, 12,1 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 130 km/óránál korlátozott.
Hasonló adatok, mint a nemrég ismét megújult Dacia Springben, aminek 24,8 kilowattórás és 40 kilowattal tölthető az akkuja, 70 vagy 100 lóerős a motorja, és 225 kilométer a hatótávja. A Renault azonban azt ígéri, hogy vezetni nagyobb élmény lesz az új Twingót, aminek az első futóműve a Renault 5-ből jön, és bár nem kapta meg annak multilink hátsó futóművét, az egyszerűbb, csatolt lengőkaros megoldás is a Capturből jött.
Mikor jön és mennyiért?
Már csak az a kérdés, hogy mindezt mikor és mennyiért kaphatjuk meg. A Renault kitart mellette, hogy 20 ezer euró alatti áron vezeti be az új Twingót, és még a csúcsmodellek ára is versenyképes lesz. Mindehhez pedig nem kell Kínában gyártani, az elektromos Twingo ugyanott készül majd, ahol az elődje, és korábban a Renault több másik kisautója is, Szlovéniában. 2026 elején érkezik, és már alig várjuk, hogy élőben is ránk mosolyogjon.
Ez is érdekelhet:



































