Egymást érik a limitált kiadású autók a MINI-nél, ahol hamarosan minden modellt lecserélnek a legkisebbtől a legnagyobb szabadidő-autójukig. A MINI Countryman búcsújának látványos hattyúdala a kétszínű Uncharted Edition.

Gömbölyded karosszériájával és kedves megjelenésével minden MINI üdítő jelenség, ami a jövőben sem fog majd változni. A BMW-hez tartozó márka következő modelljeinél is nagy figyelmet fordítanak majd a brit gyökerekre és a szépen kidolgozott részletekre, de fontos szerephez jut majd a fejlett fedélzeti rendszer is.

Akárcsak a háromajtós MINI, úgy a Countryman is nagy lépést tesz előre az elektromos hajtások felé.

Ez nem jelenti azt, hogy a benzinmotor távozik a kínálatból, a MINI-t továbbra is előszeretettel választják hagyományos hajtással. Az X1-essel és iX1-essel szoros rokonságban álló Countryman legerősebb elektromos változatában tengelyenként egy villanymotor és a BMW-ből származó 64,7 kilowattórás akkumulátor található.

Mivel a hamarosan gyártásba kerülő Countryman nem az egyetlen szabadidő-autó lesz a MINI-nél, ezért bátran dagasztották nagyobbra és tágasabbra. A hossza 4,43 méterre, a magassága pedig 1,61 méterre nő majd, aminek hatása érezhető lesz majd a beltérben. Aki ennél szerényebb méretű MINI SUV-ra vágyik, annak szól majd a kompakt Aceman. Az igazi MINI azonban továbbra is marad a kis, háromajtós.

Kétszínű fényezésével és narancssárga kiegészítőivel feltűnő jelenség a Countryman Uncharted Edition.

Zöld metálfényéhez kontrasztos fehér színt választottak, mely a lemezfelületek alján és a tetőn jelenik meg. A szintén fehér lökhárítókon narancssága csíkból emelkedik ki az Uncharted felirat a Countryman Cooper S All4-on. A kopoltyút mintázó oldalsó elemen és a fekete felnik kupakján szintén a limitált széria logója látható. Karosszériájával ellentétben az utastere egészen visszafogott, a fekete bőrrel kárpitozott ülésekhez zongoralakk betéteket párosítottak, csak néhány narancssárga Uncharted felirat jelzi a különleges kiadást. A Cooper S háromküllős sportkormánya, a műszerfalon sorakozó billenőkapcsolók és az érintőkijelző körüli fényjáték azonban továbbra is izgalmas részletek.

Gépházteteje alatt a BMW-kből ismert 2,0 literes, négyhengeres turbómotor található, mely a Cooper S-ben 178 lóerős és 280 Nm nyomatéka van. Ezzel az 1645 kilogrammos, összkerékhajtású MINI szabadidő-autó 7,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 222 km/óra a végsebessége.

Ez is érdekelhet:

Búcsúzik a szekrényajtós MINI Clubman

Szépen búcsúzik a szekrényajtós kombi MINI, a Clubman.

Mégis lesz elektromos MINI Cabrio, de aligha kaphatod meg

Gyártásba adja a MINI az elektromos kabriót, de szerencsésnek kell lenni, hogy megkapd.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Videón a pillanat, amire nem sokan számítottak, hogy egyszer bekövetkezik az F1-ben

Schumacher és Montoya felejthetetlen csatája, ami kisebb perpatvarral ért véget

Így lett tökéletes sportautó a Porsche 911 Turbo

További cikkeink a témában