Száz autós újdonság, amire 2025-ben számíthatsz

Honda

Nincs sok modellje a Hondának az európai piacon, mégis tudnak újdonsággal szolgálni 2025-ben. Szinte észrevétlenül frissül fel a HR-V, és az év végére ennek mintájára a Civic megújult kiadása is megérkezik. Mégsem ezt várjuk a leginkább, hanem a Prelude új generációját, mert más gyártókkal szemben a Honda nem egy szabadidő-autóra használja el a nevet, hanem egy sportkupéra, ami hibrid hajtásával korszerű és hatékony lesz, mégis a sportos vezetés élményét keresők kedvére tesz majd.

Hyundai

Idén az elérhető elektromos autók közt tervez nagyot dobni a Hyundai egy jópofa stílusú, praktikus városi kisautóval, az Insterrel, ami az év elején érkezik a kereskedésekbe, és már azt is tudni, hogy 10 millió forintról indul az ára. Nemrég észrevétlenül megújult az Ioniq 5, és idén év végére megérkezik az Ioniq 6 ráncfelvarrott változata is, amivel együtt a sportos Ioniq 6 N változat is bemutatkozik. Szintén az év újdonsága lesz a Hyundai kínálatának csúcsára érkező Ioniq 9, hét ülés mögött is hatalmas csomagtérrel és jókora akkumulátorral.

Jeep

Sok újdonságra nem kell számítani a Jeep háza táján, de az Avengernek időközben megérkezik az összkerék-meghajtású változata, hogy a márkához méltó terepjáró-képességei legyenek. Már 2024-ben számítottunk rá, de idén tényleg elkészülhet a korábban koncepcióként bemutatott Recon és Wagoneer S sorozatgyártású változata, és érkezik a Compass utódja, egy 4,4 méter hosszú szabadidő-autó, ami a Peugeot 3008 testvérmodellje lesz, ezért hibrid és tisztán elektromos hajtású változatban is készül majd.

Kia

Még éppen csak megérkezett a piacra a Kia kompakt méretű elektromos autója, az EV3, idén máris jön a folytatás. A korábban bemutatott koncepciók közül a Ceed-méretű EV4 és a Sportage-hoz mérhető EV5 is valóra válik, elkészül a sorozatgyártású változata. Megújul maga a Sportage is, és a Kia nagyobb elektromos autóinak is érkeznek újabb változatai, az EV6-nak és az EV9-nek is készül GT kiadása. A Kia a haszonjárművek közé is belép a PV5-tel, amit koncepcióként már megmutattak, és persze ez is elektromos hajtású lesz.

Lamborghini

Az előző év az Aventador utódjaként bemutatott Revuelto érkezéséről szólt a Lamborghininél, majd a márka szabadidő-autóján volt a sor. Az Urus a legutóbbi megújulása óta már csak plug-in hibrid hajtással kapható, a 620 lóerős biturbó V8-as motor és az elektromotor kombinált teljesítménye 800 lóerő az Urus SE-ben. A legutóbbi újdonság pedig a Temerario, ami a dizájnt tekintve ott folytatja, ahol a Huracán abbahagyta. A hajtása azonban nagyon más, szívó V10-es helyett biturbó V8-as került bele, három elektromotorral, ami a 920 lóerős teljesítményével messze felülmúlva azt, amit egy belépőmodellről gondolunk.

Vissza a cikkhez