Száz autós újdonság, amire 2025-ben számíthatsz

Lancia

Még csak nemrég tért vissza az élő márkák közé a Lancia, máris tele vannak tervekkel. Az új Ypsilon, ami valójában az Opel Corsa és a Peugeot 208 testvérmodellje, azoknál extravagánsabb dizájnnal, a nyugat-európai piacokon már kapható, és idén érkezik az Ypsilon HF, ami a legendás típusjelzést felelevenítve az olasz kisautó legsportosabb változata lesz, két elektromotorral, összkerék-meghajtással és 240 lóerővel. Már bejelentették, de még várnunk kell a Lancia nagyobb modelljére, a Gammára, ami hibrid és elektromos hajtással készülő crossover lesz, a DS N°8 és a leendő Opel Manta testvérmodelljeként.

Land Rover

Nagy siker lett a Defender modern generációja, ami az eredeti modell stílusát ötvözi a csúcstechnikával, és a Land Rover még az 525 lóerős V8-asnál is tudott brutálisabbat alkotni. Ez lett a Defender Octa, amiben a BMW-től származó 4,4 literes V8-as motor 635 lóerőre képes, és ami idén már az utakat és a terepet róhatja. A Range Rovernél is számíthatunk újdonságra, méghozzá egy tisztán elektromos hajtású változatra, amiről részleteket még nem árultak el, de azt igen, hogy a képességeiben nem marad majd alul a benzines modellekhez képest, mi több, túl is teljesíti azokat.

Leapmotor

A Leapmotor neve még nem annyira ismert Európában, és igazából máshol sem, mert egy 2015-ben alapított kínai autógyártóról van szó. Az európai óriáskonszern Stellantis mégis elég fantáziát látott benne ahhoz, hogy többségi tulajdont szerezzen benne, és két autóját Európában is piacra dobja, egyelőre nyolc ország kétszáz kereskedésében. A két modell egyike a nem túl fantáziadús nevű T03, egy városi kisautó elektromos hajtással, és a C10, egy középkategóriás szabadidő-autó, aminek az elektromoson kívül range extender benzinmotorral szerelt változata is lesz. Nem várat sokat magára a Leapmotor következő újdonsága sem, a C10 kisebb testvére B10 néven.

Lexus

Szinte teljesen megújult a Lexus kínálata az utóbbi két évben, hiszen az új NX és RX, valamint az elektromos RZ mellé felfrissült a hibrid és az elektromos UX is, új belépőmodellként megérkezett az LBX, és rendhagyó csúcsmodellként az LM luxusbusz is. Csak a limuzinok maradtak ki, és bár az LS-nek nem biztos, hogy lesz jövője, a GS helyére 2018-ban bevezetett ES-nél már itt lesz az ideje a megújulásnak. Az idén érkező új kiadása élesebb vonalakat, aktualizált műszerfalat és továbbfejlesztett hibrid hajtást kap.

Maserati

Miközben a mindig gyönyörű autókat gyártó Maserati csendben búcsúzott a V8-as motortól, belépett az elektromos autók korába, méghozzá elég nagy lépéssel, hiszen a Grecale és a GranTurismo is elkészült Folgore változatban. Idén tovább folytatódik a sor, a Maserati középmotoros sportautójából, a 2020-ban bemutatott MC20-ból is érkezik a Folgore kivitel, ahol már nem a biturbó V6-os, hanem elektromotor állítja elő a 630 lóerőt. De a benzines élményekről sem mondtak le teljesen a modenai márkánál: idén jön az MC20 versenyautó-változatának közúti kiadása, a GT2 Stradale.

Vissza a cikkhez