A Jeep Compass harmadik generációja minden tekintetben felnőtt ahhoz a feladathoz, hogy komolyan vehető szereplője legyen a szabadidő-autók népes mezőnyének: dizájnjában, méretében és technikájában is szintet lépett.

Ha a Jeep nevéről még mindig csak a második világháborús katonai terepjáró, a belevaló Wrangler vagy a főnöki Grand Cherokee jut eszedbe, akkor gondold újra, mert az amerikai márka kínálata egyre szélesebb. Olyan kompakt városi autókat is kínálnak már, mint az Avenger és a Renegade, és ennek a kínálatnak az élére érkezett az új Compass. A Jeep már csaknem húsz éve árul kompakt szabadidő-autót ezen a néven, de a minden téren felejthető, kihívásokkal küzdő első generáció, és a jelentősen jobb második széria után most lehet igazán esélyes szereplője a kategóriának.

Tágasabb, praktikusabb, kényelmesebb

Míg az első széria a Chryslertől, a második a Fiattól származó platformot használta, addig az új Compass már a Stellantis-éra terméke, az alapját az a platform adja, amire többek közt a Citroën C5 Aircross, az Opel Grandland és a Peugeot 3008 is épül. A Jeep tervezőinek erre az alapra kellett egyedi, karakteres, minden ízében jeepes modellt alkotniuk, a testvérmodelleknél valamivel feljebb pozícionálva, és az új Compass első tesztvezetésén, Barcelonában jártunk utána annak, hogy ez mennyire sikerült nekik.

Az már első pillantásra látszik, hogy az új Compass jóval nagyobb lett az elődjénél, a hossza 4,4-ről 4,55 méteresre növekedett, és nagyot nőtt a tengelytávja is, 2,64-ről 2,8 méteresre, ez a növekedés pedig érezhető a hátsó utasok lábterében és a csomagtartóban is. A raktér 505-ről 550 literesre nőtt, a csomagtérfedél motorosan nyílik, a hátsó üléstámlák pedig három részre osztva dönthetők, így két hátsó utas között is lehet hosszabb tárgyakat, akár sílécet szállítani. Sok a pakolóhely az utastérben is, a rekeszek kapacitását 14-ről 34 literre növelték.

Teljesen új megközelítés alapján tervezték meg a műszerfalat, aminek közepére egy szélesvásznú, 16 colos érintőképernyő került,

két részre osztható, teljesen testreszabható felülettel, míg a kormány mögötti műszeregység 10,25 colos. A frissítések a felhőből érkeznek, az Android Auto és az Apple CarPlay is vezeték nélkül működik, kiváló a képe a 360 fokos parkolókamerának. Újdonság a head-up display, a komfortot az akár szellőztethető és masszázsfunkciós ülések, valamint a nagyméretű panorámatető teszi teljessé.

Nagy test kis motorral

Sokoldalúbb lett az új Compass kínálata, ami a Stellantis építőkészletéből érkező mild hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtású változatban is kapható lesz. A menetpróbán az e-Hybridet vezettük, aminek az orrában a sok más autóból ismerős 1,2 literes, 136 lóerős háromhengeres turbómotor dolgozott, a hatfokozatú duplakuplungos váltóba épített 21 kilowattos elektromotorral. Bár a Jeep hivatalosan 48 voltos mild hibridnek nevezi, a rendszer képes az autót tisztán elektromosan is mozgatni, például dugóban araszolva vagy parkoláskor manőverezve.

Sejthető, hogy a 145 lóerős kombinált teljesítmény nem teszi sportautóvá, de ez a motor tökéletesen elegendő a mindennapokra.

Ha nem a vezetési élmény számít, hanem a fogyasztás, és inkább a stílusa vagy a praktikuma miatt választod a Compasst, akkor elégedett lehetsz a mild hibriddel. A kormányzása könnyű, ami városi forgalomban jól jöhet, a futóművet pedig inkább kényelemre hangolták. Bár ez a változat elsőkerék-hajtású, a Jeep nem felejtette el a gyökereit, jó terepszögekkel és 20 centis hasmagasságával nyugodtan letérhetsz vele az aszfaltról.

Sokkal rugalmasabbnak ígérkezik a Compass elektromos hajtású változata, amiből már az alapmodell is 213 lóerős,

és 500 kilométer a hatótávja. A kompakt Jeep egyetlen összkerék-meghajtású változata lesz a Compass 4xe, ahol a két elektromotor együtt 375 lóerőre képes, és lesz később plug-in hibrid is, 1,6 literes, négyhengeres turbómotorral és 195 lóerővel. Olaszországban indul a gyártása, a részletes árak csak később derülnek ki, de azt már tudni lehet, hogy a gazdagon felszerelt First Edition kivitel hazai ára 16,5 millió forinttól kezdődik majd.

Értékelés

Az új Jeep Compass egy nagyobb, tágasabb, minden téren fejlettebb autó lett, ami a masszív, karakteres külsejével azonnal képes levenni a lábadról, főleg ebben a Hawaii zöld színben. Sokkal jobb lett a mindennapi használhatósága a praktikus megoldásokkal és a gazdagabb felszereltségével, de az 1,2 literes belépőmotor inkább csak a hétköznapi igényekre való. Ha igazán belevaló Jeepet keresel, akkor érdemes lesz megnézned az új Compass erősebb, akár tisztán elektromos hajtású változatát is.

Ez is érdekelhet:

Kirándulni hív a kabátba öltöztetett Jeep Avenger

Itt a Jeep, aminek kabátot húztak a belsejére.

A Wagoneer S az első kizárólag elektromos Jeep

Nagy, erős, gyors, de tölteni kell.

Szinte biztos, hogy még nem hallottál erről a Jeepről

Szerencsére nem került gyártásba a jövő autójának szánt koncepció.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés