Nissan
2024-ben megújult a Qashqai, ami az eladásokat pörgeti a Nissannál, de nem feledkeznek meg más, egykor kimondottan sikeres modelljeikről sem. Idén várhatjuk a Leaf új generációját, ami a kémfotók alapján egy crossover modell lesz, divatos dizájnnal és fejlettebb elektromos hajtással, 500 kilométer körüli hatótávval. Szintén ebben az évben visszatér a Micra, ami a Renault Clio testvéreként vonult ki a kategóriából, az új generációja azonban már az elektromos Renault 5 leszármazottja lesz, ahhoz hasonlóan feltűnő, mégis egyedi formával.
Opel
Már ismerjük az Opel idei ászait, hiszen 2024-ben leleplezték őket, de csak ebben az évben kerülnek utakra. Szinte egyszerre érkezik meg a Frontera és a Grandland, egy kisebb és egy nagyobb szabadidő-autó, többféle hibrid és tisztán elektromos hajtással. Az előbbi tulajdonképpen a Citroën C3 Aircross testvérmodellje lesz, míg az utóbbi a Peugeot 3008-cal osztozik közös alapokon, de jellegzetesen opeles dizájnt kapott. Szintén ebben az évben várhatjuk a Mokka megújult változatát, ahol a bevált formán nem, inkább csak a részleteken igazítanak.
Peugeot
Nyílt lapokkal játszik a Peugeot is, a franciák ugyanis a jelenlegi, frissnek mondható modellkínálatuk csiszolásával töltik a 2025-ös évet. A legutóbb bemutatott 3008-ból, és hétüléses testvéréből, az 5008-ból megérkezik a nagy akkumulátoros változat, akár 680 kilométeres hatótávval, és érkeznek a plug-in hibridek is, amelyek 84 kilométert képesek menni elektromosan egy feltöltéssel. A tágas crossover 408-ból is elkészült az elektromos változat, és 2025-ben eljött az ideje a ráncfelvarrásának is, akárcsak a 308-nál, aminek az alapjára épül.
Polestar
Nálunk még mindig eléggé ismeretlen a Volvóból önállóvá vált márka, hiszen nincs hivatalos importőre, de a Polestar 2-ből egy pár példánnyal azért találkozhatsz az utakon. Idén év elején csatlakozhat ehhez a Polestar 3 nagy akkumulátoros változata, ami 700 kilométer feletti hatótávot ígér, és a szabadidő-autó után egy izgalmasabb modellt is bemutat idén a márka. Az év közepén jön a Polestar 5, egy igazi sportlimuzin, ami 884 lóerős teljesítményével a Porsche Taycan riválisának ígérkezik. A kisebb Polestar 4-hez hasonlóan nem lesz hátsó szélvédője, a kilátást kamerás visszapillantó biztosítja.
Porsche
Megújulóban a Porsche elektromos autója, és ezúttal a Taycan 4 és a Taycan GTS frissítésén a sor, az utóbbinál 700 lóerőre növelt teljesítménnyel. Megérkezik a kereskedésekbe a 911 GT3 megújult változata is, aminek a teljesítménye 510 lóerő maradt, de a tömegét apránként tovább csökkentették, a hátsó szárny nélküli Touring változata pedig már hátsó ülésekkel is rendelhető. Még az idén megújulhat a 911 Turbo, és az év végére két vadonatúj modellt is leleplez a Porsche: az egyik a Cayenne következő generációja, amiből a Macanhoz hasonlóan elektromos autó lesz, a másik pedig a 718 Boxster és Cayman utódja, szintén elektromos hajtással.
Vissza a cikkhez