Száz autós újdonság, amire 2025-ben számíthatsz

Renault

Már alig várjuk, hogy az új Renault 5 első példányai megjelenjenek az utakon, 2025-ben pedig jön a folytatás, feltámad a Renault 4 is, ami ugyanerre a technikára egy hasonlóan bájos, de szabadidős stílusú autó lesz. Mégsem ezt várjuk leginkább, hanem az új Twingót, ami koncepcióként roppant ígéretes volt, az első generáció stílusát idézve lesz a piac egyik legolcsóbb elektromos autója. De nem csak retró lesz a Renault idei éve, mert megújul az Austral és a nálunk nem kapható Espace is, felveszik a márka új arculatát, amit a Scenic és a Rafale is hord már. Az év végére pedig befuthat a Clio új generációja is.

Seat

Ne gondold, hogy nincs jövője a Seatnak csak azért, mert már a Cuprán van a hangsúly. Nemrég például megkapta a Volkswagen-csoport továbbfejlesztett plug-in hibrid hajtását a Leon, nagyobb akkumulátorral és ezzel együtt nagyobb elektromos hatótávval, és 2021 után idén ismét megújul a Seat két kisautója, az Ibiza és az Arona, hogy még évekig jó választásnak bizonyuljanak az új autók piacán. A két modell még élesebb, még karakteresebb vonalakat kap, és ezzel együtt az utasterükben is modernebbre cserélik a berendezést. Szintén marad a kínálatban az Ateca, ami újabb ráncfelvarráson eshet át, de arra még több mint egy évet kell várnunk.

Škoda

2024-ben érkezett a piacra a Superb és a Kodiaq új generációja, ami után ismét az elektromos autókra fókuszál a Škoda. Elkészült, és az első tesztvezetés alapján elég jól sikerült az Elroq, ami a sikeres Enyaq technikáját kínálja egy mérettel kisebben, a Karoq kategóriájában. Nem mellékesen pedig a Škoda új arculatát hordja, már a jellegzetes hűtőmaszk és a szárnyas embléma nélkül, és ezt kapja meg idén az Enyaq és az Enyaq Coupé is, ami ezzel egy ideig még gyártásban marad. Szintén idén kerül a kereskedésekbe az új Kodiaq RS, amit ezúttal kétliteres, turbós benzinmotort hajt, 265 lóerős teljesítménnyel.

Smart

Nem láttunk Smartot, amióta három éve nyomtak egy resetet, és elölről kezdtek mindent a Mercedes fiatalos márkájánál. Az új modelleket már a kínai Geely-vel közösen fejlesztik és gyártják, és a Smarttól szokatlan módon egyre nagyobb autókkal állnak elő, ilyen volt az elsőként bemutatott két crossover, a Smart #1 és a Smart #3 is. A legutóbbi modelljével pedig végképp kiszakad a városi autó szerepéből a márka, hiszen a Smart #5 hossza 4,7 méter, a szögletes, terepjárós stílusával pedig egészen új vevőket is behúzhat. A hajtása, mint minden új Smartnak, ennél is teljesen elektromos, és már a belépőváltozata is 340 lóerőre képes.

Subaru

A japán márka már régen nem a ralis sikerekre épít, sokkal inkább az összkerékhajtású szabadidő-autókra, hiszen ezzel lehet vevőket elérni manapság. A kilencvenes évek óta íródik a Forester története, és idén már a hatodik generációja érkezik a kereskedésekbe. Nem változott a típus receptje, továbbra is belevaló, terepjárós stílusú modellről van szó, még határozottabb vonalakkal, lényegre törő belsővel, és az újabb Subarukhoz hasonlóan mild hibrid rendszerrel. A motorja kétliteres benzines, turbó nélkül, de CVT-vel, és természetesen állandó összkerék-meghajtással, amivel végül megtalálhatja a maroknyi rajongótáborát.

Vissza a cikkhez