Újdonságból nincs hiány 2019-ben sem a genfi autószalonon, és az itt leleplezett autókat folyamatosan mutatjuk be a Playeren. Most a helyszínen készült képekkel foglaljuk össze, mire számíthatsz az idén.
Nem minden autómárka vesz részt a genfi autószalonon, még a nagy gyártók közül is vannak hiányzók, de továbbra is ez a kiállítás számít a legfontosabbnak az évben. A március 7-től 17-ig nyitva tartó expón így is mintegy 150 premiert ünnepelnek, összesen több mint 900 autót állítanak ki, és 660 ezer látogatót várnak. Ha nem is készültél elmenni, a Player összefoglalójából megismerheted a legmenőbb újdonságokat.
A kiállítás egyik legnagyobb meglepetését az Alfa Romeo hozta,
amely tovább bővítené a Giulia és a Stelvio által megkezdett sort. A Tonale egy kompakt méretű szabadidő-autó lesz, akár konnektorról tölthető hibrid hajtással is, és nézd csak, mennyire fantasztikusan néz ki!
Az olaszok standjának másik felén éppen a kisautót találják fel újra,
a Fiat Centoventi, mint a neve is mutatja, a márka alapításának százhúszadik évfordulójára készült. Az aranyos kockaforma kisautót úgy lehetne összerakni, mint egy Legót, és könnyen lehet, hogy ebből lesz a Panda utódja.
Még mindig az olaszoknál maradva a Ferrarinál is akadt meglepetés,
hiszen alig négy év után kihozták a 488 GTB utódját. Az F8 Tributo 3,9 literes biturbó V8-asa éppen olyan izmos, mint a 488 Pistában, 720 lóerős, és az utas elé is került egy monitor, hogy lássa, mennyire nyomod neki éppen.
Letette a névjegyét három olasz dizájnstúdió is.
A Pininfarina egy 1900 lóerős szuperautót alkotott Battista néven, a horvát Rimac technikájával, az Italdesign újdonsága egy szárnyas ajtós túrakocsi, a Da Vinci, míg Giugiaro új irodája Kangaroo néven készített egy terepjáró sportautót.
A legnagyobb szenzáció mégsem ez volt, hanem a Bugatti egyedi autója, a La Voiture Noire,
amiből csak ez az egy példány készült. A Chiron alapjára épül, annak 1500 lóerős, 8 literes W16-osával, a legendás Type 57 SC Atlantic stílusában, és adók nélkül is 11 millió euróba került a vevőjének.
A Lamborghininél nyitott tetős autók álltak a középpontban,
ott volt a megújult Huracán Evo Spyder változata, és az eddigi legizmosabb Aventador SVJ is elkészült Roadster kivitelben. Genfben leplezte le az Agera RS utódját a Koenigsegg, az 1600 lóerős újdonság a Jesko nevet kapta.
Szuperautókon innen is van mit nézni a genfi szalonon, a prémiummárkák igazán kitettek magukért.
Az Audi ezúttal mindent az elektromos autózásra tett fel, az e-tron kupésabb Sportback változata mellett itt mutatta be a 306 lóerős Q4 e-tront, ami jövőre már sorozatban készül.
A BMW-nél is akadtak konnektorról tölthető autók, de a figyelmünket a 7-es sorozat megújult változata mellett az új 3-as ragadta meg.
Az M340i xDrive egészen fantasztikusan néz ki, az M3 érkezéséig ez a 374 lóerős hathengeressel szerelt modell lesz a legizmosabb a kínálatban.
A Mercedesnél igazi modelldömpinggel készültek,
a Kecskeméten gyártott CLA Shooting Brake változata és a megújult GLC mellett itt mutatták be a GLE 53 AMG kivitelét, az AMG GT R-ből a vászontetős roadstert, egy elektromos hajtású V-osztályt, az S 65 AMG búcsúszériáját, és egy kabrió Smart tanulmányautót is.
Teljesen új modellt most nem hozott a Bentley és a Porsche, de itt lehet először megcsodálni a Continental GT különkiadását és a Bentayga Speed változatát, és
ha még nem láttad a 718 Boxster és Cayman T változatát, vagy a vadonatúj 911-et, akkor náluk is érdemes tenni egy kört.
Elhozta a genfi szalonra is a Lexus a lenyűgöző LC nyitott tetős változatát, és már nem titok, hogy ebben a formában gyártani is fogják. A Volvo nincs jelen, de a sportmárkája igen,
itt lehet először megnézni a 408 lóerős Polestar 2-t, ami 500 kilométeres hatótávot ígér 40 ezer eurós áron.
Elektromos autóból szép számmal találni Genfben, még ha csak prototípusként is.
A Volkswagen új villanyautójának Seat-emblémás változata az el-Born, amit jövőre már gyártani fognak, és a Škodának is hasonló a szándéka a Vision iV kupéterepjáró szériaérett kivitelével.
A Volkswagen a megújult Passat és Multivan mellett egy jópofa strandautót hozott el, az ID Buggy szintén elektromos hajtású, és a szalonon ott a 300 lóerős T-Roc R első példánya is. A Seatból önállósodott Cupra újdonsága a 245 lóerős hibrid Formentor, a Škodáé pedig a Scala és a Kamiq.
A Nissannál egy elektromos crossover tanulmányautó, az IMQ Concept forog a standon, amibe egy hatótávot növelő benzinest is szereltek. Még kézzelfoghatóbb a Mazda újdonsága, az új 3-as alapjára épülő CX-30, amivel a kompakt crossoverek kategóriájába lépnek be.
Sok mindent lehet nézni a Toyotánál, rögtön ott a vadonatúj Supra,
amit most először hoztak el Európába. Újdonság még a Corolla, amiből egy sportos és egy szabadidős változat is kijött, az Avensis helyére lép az új Camry, és a Prius hátsóját is átrajzolták egy kicsit.
A francia márkák a kiskategóriában készülnek nagy dobásra,
a Peugeot elhozta a 208 utódját, amit rögtön elektromos hajtású változatban is bemutatott, a Renault pedig a Clio új generációját állította ki, amiből hibrid is lesz. A Citroën standjára egy városi mini, az Ami One tanulmánya került.
A Stinger után ismét valami újjal készül a Kia, aminek az előzetese az Imagine by Kia néven érkező, tisztán elektromos hajtású tanulmányautó, és Genfben lepleztek le egy újabb Subaru koncepciót is, amihez hasonlót szívesen látnánk a japán márka kínálatában.
Nem lehet elmenni a Honda standja mellett anélkül, hogy meg ne néznéd az e Prototype-ot, az elektromos hajtású kisautónak ez már a gyártáshoz egészen közel álló változata.
A tuningcégek nem maradnak távol a genfi szalontól,
az Alpina már el is készült az óriási hűtőmaszkos 7-es felturbózott változatával, és a Brabus itt leplezte le a Maybach S-osztályból készült 900 lóerős limuzinját. A TechArt standjára a 911 Turbóból épített GT StreetRS-ért érdemes menni.
Furcsaságokból is akad bőven a genfi standok közt,
a PAL-V Liberty, a repülő autónak ígért becsukható szárnyú girokopter, vagy a Rolls-Royce-ból épített, megdöbbentő külsejű Eadon Green Zenturi éppen ilyen, és elhozták Genfbe az új orosz luxusautót, az Aurus Senatot is.
(Képek: gims.swiss)