Folyamatosan kihívásokkal kell megküzdenie az autóiparnak, ennek ellenére a gyártók nem húzták be a kéziféket, még csak nem is lassítanak, és idén is rengeteg újdonságot terveznek bemutatni. Összeszedtük, hogy milyen autós újdonságokra számíthatsz Európában 2024-ben.

Alfa Romeo

Szeretjük a Giuliát, és még a Stelviót is, de lássuk be, hogy nem ezek eladásából fog megélni az Alfa Romeo. A kompakt Tonale egyelőre nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de közben az olaszok máris egy újabb nagy dobással készülnek. 2024-ben jelenik meg a Milano, egy még kisebb szabadidő-autó, tulajdonképpen a Jeep Avenger testvérmodellje, és az első Alfa Romeo, aminek tisztán elektromos hajtású változata is lesz. Idén kerül az utakra a gyönyörű 33 Stradale is.

Alpine

A Renault sportmárkájaként feltámasztott Alpine-t már a középmotoros A110 miatt is imádjuk, de a jövőben nem ez lesz a dieppe-i gyártó egyetlen modellje. Az újdonságok sorát idén az A290 fogja nyitni, amit koncepcióként már megismertünk, és csak remélni tudjuk, hogy minél többet megtart a stílusából a gyártásba kerülő változat is. Az új Renault 5 testvérmodellje azt hivatott igazolni, hogy egy elektromos kisautó is lehet izgalmas.

Aston Martin

A brit gyártónál idén a megújuláson van a hangsúly, így megismerhetjük a Vantage, a DBS és a DBX modellfrissített változatát is. De nem maradnak el a teljesen új típusok sem, érkezik például a DB12 nyitott tetős változata, a DB12 Volante, és végre gyártásba kerül a 2021-ben bemutatott szupersportautó, a Valhalla, amelynek 4 literes biturbó V8-as és elektromos motorjai összesen 1000 lóerőre képesek. 999 példányt terveznek gyártani belőle.

Audi

Az Audinál az idei évet a Q4 e-tron és a Q7 megújulása nyitja, amit az A3 ráncfelvarrása követ, majd jönnek a vadonatúj modellek. Sok előzetes után végre leleplezik az alapoktól elektromos autónak tervezett A6 e-tron és Q6 e-tron gyártásba kerülő változatát, ezeket nem sokkal később két új karosszériaváltozat, az A6 e-tron Avant és a Q6 e-tron Sportback követi majd. Az év végén a Q5 új generációját és az A4 utódjának szánt A5-öt is megismerhetjük.

Bentley

A várakozások szerint a Batur stílusában újul majd meg a Continental GT

Határozott léptekkel halad az elektromos autózás irányába a Bentley, de addig a jelenlegi modelleket sem hanyagolják el. Idén számíthatunk a Continental GT ráncfelvarrott változatának bemutatójára, és bár ezen kívül egyelőre nem tudunk más bemutatandó modellről, biztosak vagyunk benne, hogy készülnek még meglepetéssel a Bentley-nél.

BMW

Még felsorolni is sok, annyi újdonsággal készül az idei évre a BMW. Haladjunk méret szerint sorrendben: megújul az 1-es sorozat és a 2-es Gran Coupé, majd érkezik a modellfrissített 4-es sorozat, vele együtt az i4, és megújul az M3, az M3 Touring és az M4 is, az utóbbiból az M4 CS változat is bemutatkozik. Az új 5-ös sorozatnak megjelenik a Touring változata, i5 Touring néven elektromos hajtással, és végre megérkezik az új M5 is. Az év elején vezetik be az X2 új generációját, iX2-ként is, az év végére pedig az X3 utódját is megismerhetjük.

Bugatti

Miután a Chiron pályafutása lassan a vége felé közeledik, és az olyan különkiadások is elfogynak, mint a Centodieci, a Divo és a Mistral, itt az ideje, hogy a Bugatti elárulja, mivel készülnek a jövőre. Ha minden igaz, akkor idén megmutatják a Chiron utódját, ami a hírek szerint mégsem adja fel a belsőégésű motort, mi több, akár a 16 hengeres felépítést is megtarthatja.

BYD

Számunkra azért érdekes ez a kínai autómárka, mert 2023-ban elindult a magyarországi forgalmazása, és az év végén azt is megtudtuk, hogy Szegeden építenek fel gyárat. A meglévő modellek mellé pedig idén egy újat is bemutatnak: a Seal U egy 4,7 méter hosszú szabadidő-autó lesz, természetesen tisztán elektromos hajtáslánccal.

Citroën

A jövőben újra feltalálja magát a Citroën, és olyan egyedi stílusú, praktikus kialakítású, megfizethető modelleket mutat be, mint amilyen a C3 új generációja is. Az elektromos hajtással ë-C3 néven az európai piacra érkező kisautót nem sokkal később követi egy szabadidő-autó, a C3 Aircross utódja, és a már csak elektromos hajtással kínált Berlingo is megújul az idén.

Cupra

Idén a Cupra egy lépéssel tovább megy az önállóság felé vezető úton, a Seattól örökölt kínálatukat új, egyedi arculattal ruházzák fel, így érkezik a Leon, a Formentor és a Born ráncfelvarrott kiadása. Még lényegesebb az új Tavascan és Terramar megjelenése: az előbbi egy kupéformájú elektromos crossover, az utóbbi pedig egy sportos szabadidő-autó, amit Győrben gyártanak majd.

Dacia

Az idei év a Duster új generációjáról szól majd a Daciánál, és a jelek szerint minden okuk megvan büszkének lenni rá, mert a most először hibrid hajtással is kapható szabadidő-terepjáró nagyon jól néz ki. Az év végén a nagyobb, tágasabb, hétüléses testvére is megérkezik Bigster néven, és még ebben az évben a Spring megújult változatát is bemutatja a Dacia.

DS

Már négy éve annak, hogy megjelent az Aero Sport Lounge koncepció, de még mindig menő lenne egy ilyen DS

Ismert neveken vezet be teljesen új modelleket az idén a DS. A francia márka egyik újdonsága a tisztán elektromos DS 4, a másik pedig a kínálat csúcsára érkező DS 9, ami az eddigi limuzin helyett egy crossover lesz, a korábbi Aero Sport Lounge koncepcióautó gyártásba kerülő változata. A 4,9 méter hosszú elektromos autó hatótávja elérheti a 700 kilométert.

Ferrari

Nem szeretik előre elárulni a meglepetéseket a Ferrarinál, ezért csak azt tudjuk, hogy az idei évben két újabb változata jelenik meg az SF90 XX-nek, a Stradale és a Spider. A maranellói márka közben egy vadonatúj V12-es modellt is fejleszt a 2017-ben bemutatott 812 Superfast utódjaként, és a plug-in hibrid 296 GTB sem marad újabb változat nélkül.

Fiat

A Fiatnál idén minden az új 600-asról szól, amit tisztán elektromos hajtású változatban, 600e néven vezettek be, de nem sokkal később érkezik a hibrid rendszerrel szerelt változata is. A további terveket illetően csak azt tudjuk, hogy végre bemutatják a Panda régóta várt utódját, ami a Stellantis stratégiáját ismerve az egyszerű, praktikus és olcsó Citroën C3 testvérmodellje lesz, ezért tisztán elektromos hajtású változata is készül.

Ford

A Fordnál egy kicsit elakadtak a dolgok, ezért az egy éve bemutatott vadonatúj Explorer, ami a Volkswagen elektromos platformjára épül, csak idén kerül gyártásba. Mindjárt egy testvért is kap, a sportosabb formájú crossovert, ami a hírek szerint felélesztheti a jól csengő Capri nevet. Idén érkezik a Puma megújult változata, elektromos hajtáslánccal is, és itt az ideje annak, hogy a megújult Kuga az európai piacon is bemutatkozzon.

Honda

A Hondának az utóbbi pár évben a teljes kínálata megújult a Jazztől a HR-V-n és a Civicen át CR-V-ig, megérkezett az új e:Ny1 és a ZR-V, ezért az idei évre nem sok újdonságról tudunk. Azt hallottuk, hogy érkezik a HR-V megújult változata, de szinte biztos, hogy a Honda ezen kívül is készül majd újdonsággal a 2024-es esztendőre.

Hyundai

A koreai márkánál idén a szabadidő-autók megújulása lesz a középpontban. Jön a kis Bayon ráncfelvarrott változata, érkezik a modellfrissített Tucson, valamint a Santa Fe vadonatúj generációja is, ami a kockaformájával kelti fel a figyelmet. Az elektromos autók közt máris megújul az Ioniq 5, aminek jön a sportváltozata Ioniq 5 N néven, és az év végére befuthat az elektromos csúcsmodell, az Ioniq 7 gyártásba kerülő kiadása is.

Jeep

Az évautója-díjas Avenger bemutatása után sem lassít a Jeep, idén bemutatkozik az összkerékhajtású Avenger 4xe, de vadonatúj modellekkel is készül az amerikai márka. Gyártásba kerül a korábban koncepcióként bemutatott Recon és Wagoneer S, bár az utóbbi addig még új nevet kaphat, és érkezik a Compass utódja, egy 4,4 méter hosszú szabadidő-autó, ami a Peugeot 3008 testvérmodellje lesz, ezért hibrid és tisztán elektromos hajtású változatban is készül majd.

Kia

A kínálat legkisebb és legnagyobb hagyományos modelljének megújulásával kezdi az évet a Kia, felfrissül a Picanto és a Sorento is. Idén jön a megújult EV6, az igazán érdekes típusokat pedig az év végére tartogatja a koreai márka. Gyártásba kerül a koncepcióként tavaly már megismert, az alapoktól teljesen elektromosnak tervezett EV3, EV4 és EV5, és érkezik a hatalmas EV9 új változata, az EV9 GT, ami akár 600 lóerős is lehet.

Lamborghini

A tisztán elektromos hajtású Lanzador csak 2028-ban jön, de ennek stíluselemeit kaphatja meg a Huracán idén bemutatkozó utódja

Új korszak előtt áll a nemrég Budapestre érkezett Lamborghini, hiszen mostantól már csak olyan modelleket mutatnak be, amelyet villamosított hajtással szerelnek fel. Az egyik az Urus plug-in hibrid változata lesz, a másik pedig a nemrég alaposan kipróbált Huracán utódja, ami a hírek szerint a V10-es szívómotor helyett egy hibrid rendszerrel szerelt V8-as motort kaphat.

Lancia

Kapott még egy esélyt a bizonyításra a Lancia, és idén jelenik meg a márka új időszámításának első modellje. Az Ypsilon új generációja az Opel Corsa és a Peugeot 208 testvérmodellje lesz, ezért azokhoz hasonlóan mild hibrid és teljesen elektromos változatban is kínálják majd, és az eddig látott előzetesek szerint nagyon egyedi formát fog kapni.

Land Rover

A Jaguar Land Rover már elárulta, hogy mi lesz az idei év legnagyobb újdonsága: a nagy Range Rover tisztán elektromos hajtású változata, ezt a generációját ugyanis a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy akkumulátoros kivitele is lesz. Nem ez az egyetlen, amivel a Land Rover készül az idei évre, jön ugyanis a Defender még sportosabb változata is Defender SV néven.

Lexus

Idén a Lexus háza táján az LBX a legfontosabb újdonság, ez a kis szabadidő-autó, ami a márka belépőmodellje lesz, és hibrid hajtással kínálják, akárcsak az idén megújuló UX-et. A többi új típusra ennél egy kicsit többet kell várnunk, a középkategóriás elektromos szedán prototípusa, az LF-ZC ugyanis még csak pár hónapja jelent meg, és a gyártásba kerülő változat pár éven belül követi.

Lotus

A sportautóiról ismert márkánál már eljött az elektromos modellek kora, hiszen az Emira volt az utolsó benzines modelljük, és a korszak első típusaként bemutatott crossover, az Eletre idén talán a magyarországi utakra is megérkezhet. A Lotus már felvillantotta a folytatást is, és az Emeya szedán gyártása is ebben az évben kezdődik meg.

Maserati

Korszakot vált a Maserati, a modenai márka ugyanis tavaly mutatta be első elektromos modelljeit, mindjárt kettőt is, hiszen a Grecale és a GranTurismo is elkészült akkumulátoros változatban, ezek idén már az utakra is kerülnek. A sort ebben az évben a GranTurismo nyitott tetős változata, a GranCabrio új generációja folytatja majd.

Mazda

Az amerikai piacra szánt CX-90 eurőpai testvére lesz a hétüléses CX-80

Szokás szerint évenkénti kisebb módosításokkal tartja naprakészen modelljeit a Mazda, ezért lényeges újdonságból csak egyre számítunk tőlük az idén. A plug-in hibrid és dízelmotoros változatban is megjelent CX-60 után érkezik annak nagyobb testvére, a hétüléses változatban is készülő CX-80, aminek amerikai testvérmodelljét, a CX-90-et már megismerhettük.

McLaren

Nem múlhat el az év új McLaren nélkül, de a wokingi márka részletes terveit egyelőre nem ismerjük. Csak azt tudjuk biztosan, hogy a 720S utódjaként érkező 750S már rendelhető, és a GT megújult változata GTS néven jelent meg, de ezeken kívül is biztosan készül majd újdonságokkal, egyedi szupersportautókkal az idei évre a McLaren.

Mercedes-Benz

Idén a Mercedesnél főleg a belépőmodellek és a sportmodellek megújítására kerül sor. Megkapjuk az EQA és a kecskeméti gyártású EQB ráncfelvarrott változatát, és idén érkezik a szintén a magyarországi gyárban készülő CLA új generációja is. A CLE sportkupéból jönnek az erősebb AMG kiadások és a vászontetős kabrió is, és az AMG GT és AMG SL is megjelenik az izmosabb 63-as kiadásban. Idén érkezik a megújult G-osztály, és vele együtt az elektromos EQG is.

MG

Az európai piacon egyre erősebb MG minden évben meglep minket egy pár újdonsággal, és idén a kínálat két végére szánnak új modelleket. Az egyiket tavaly már láthattuk, a Cyberster meglepetésre egy elektromos hajtású roadster lett, amivel még a Teslát is megelőzték. A másik a márka kisautójának, az MG3-nak az új generációja, amiből szintén várható elektromos változat.

MINI

Tiszta lappal indulnak a MINI-nél, amikor bemutatták a Cooper és a Countryman új generációját. Idén tovább folytatódik az újdonságok sora, például érkeznek a Cooper további változatai: a benzines, a sportos JCW és az év végén az ötajtós. Szintén az év végére várhatjuk a Cooper és a Countryman közé érkező elektromos MINI, az új Aceman bemutatóját is.

Mitsubishi

Már annak is örülhetünk, hogy a Mitsubishi mégis maradt az európai piacon, és ehhez arra volt szükség, hogy a Renault-tól kapjanak egy kis segítséget, az új Colt és ASX ezért a Clio és a Captur testvérmodellje lett. Az igazán nagy újdonságot az idei év végére tartogatják, akkor érkezik Európába a plug-in hibrid Outlander teljesen új generációja.

Nissan

A Leaf utódja ehhez a 2021-es koncepcióhoz hasonló crossover lehet

Az utóbbi időben a Nissan szinte a teljes kínálatát megújította, így a Juke, a Qashqai és az X-Trail is frissnek mondható. Az elektromos autók közé befutott az Ariya, érkezik a Renault 5-tel rokonságban álló új Micra, és hamarosan a kínálat legkorosabb tagját is leváltják. A Leaf év végén bemutatkozó utódja a hírek szerint teljesen új koncepció szerint készül, ezért crossover stílusú modell lehet belőle.

Opel

Az Opel kínálatának csúcsára érkező új Manta előzetese lehet ez a koncepció

Az Opelnél végre megérkezik az Astra kínálatának utolsó tagja, az Astra Sports Tourer Electric is, utána pedig a szabadidő-autók leváltásán a sor. Idén mutatkozik be a Crossland és a Grandland új generációja is. Az előbbi továbbra is a Citroën C3 Aircross testvére lesz, a másik pedig az új Peugeot 3008 technikáján osztozik, ezért mindkettőből számíthatunk elektromos hajtású változatra. Az év végén az első új stílusú Opel, a Mokka is elérkezik a ráncfelvarrásához.

Peugeot

A Peugeot-nál az idei év a 3008-ról fog szólni, a kupéformájú crossover pedig elsőként teljesen elektromos hajtással érkezik a piacra. Az év közepére befutnak a mild hibrid és plug-in hibrid változatok is, az év végére pedig megjelenik a nagyobb, akár hétüléses testvérmodellje, az 5008 új generációja is. A Rifter is megújultan kezdi az évet.

Polestar

A Volvóból önállóvá vált márka jelenlegi kínálatát a Polestar 2 adja, ami épp nemrég esett át egy kisebb frissítésen. Mellé érkezett 2023-ban a nagyobb crossover Polestar 3, majd az idei évben a még különlegesebb formájú, hátsó szélvédő nélküli Polestar 4-et vezeti be a kínai-svéd márka. Már azt is tudjuk, hogy érkezik a Polestar 5 és 6 is.

Porsche

Már a múlt év végén megmutatta a Panamera új generációját a Porsche, az évet pedig a Taycan ráncfelvarrásával indítja, aminek előzeteseként az új modell rekordidőt futott a Nürburgringen. Az idei év során a 911-es is megújul, a legnagyobb dobás azonban a Macan új generációja lesz, amit már az alapoktól elektromos autónak terveztek.

Renault

A tavalyi évben megmutatta, idén pedig be is vezeti a piacra a Renault az új csúcsmodelljét, a kupéformájú Rafale crossovert, valamint a Scenic új generációját, ami elektromos szabadidő-autóként tér vissza. A Clio után idén megújul a Captur is, az év végére pedig befut az új Renault 5 és Renault 4, a két retró formájú, elektromos hajtású kisautó.

Rolls-Royce

A Ghost és a Phantom megújítása, valamint az elektromos Spectre bevezetése után a Rolls-Royce-tól nem kell sok újdonságra számítanunk, de azért idén jön el az ideje annak, hogy megújuljon a márka szabadidő-autója, a Cullinan. Biztosak vagyunk benne, hogy egy példányban készülő, egyedi alkotásokat is bemutat a Rolls-Royce, ezeket azonban előre nem fogják az orrunkra kötni.

Škoda

A részletek már korábban kiderültek róluk, idén pedig a kereskedésekbe is megérkezik a Scala és a Kamiq megújult változata, és az év elejétől kapható a Superb és a Kodiaq új generációja is. Idén az Octavia ráncfelvarrásával készül a Škoda, és az év végére is marad újdonság, az Elroq ugyanis egy 4,4 méter hosszú elektromos szabadidő-autó lesz, a Karoq utódjaként.

Ssangyong

Idén a koreai márka bemutatja a második elektromos autóját, ugyanis a Korando után a nemrég bevezetett Torres is elkészül villanymotoros változatban. A Ssangyong további terveiről egyelőre nem tudni biztosat, de nagyon valószínű, hogy egy kupéformájú szabadidő-autón dolgoznak, ami még az idén bemutatkozhat.

Subaru

Idén a Subaru egyik legfontosabb modellje újul meg, érkezik ugyanis a Forester új generációja. A szabadidő-terepjáró nem távolodik el a bevált recepttől, ami a formáját illeti, az amerikai piacon már bemutatott új modell várhatóan a Subaru saját hibrid hajtásával érkezik az európai kereskedésekbe az év második felében.

Suzuki

Már a tavalyi év végén elárulta a Suzuki, hogy mi lesz az idei első újdonsága. A Swift új generációja ott folytatja, ahol az elődje abbahagyta, továbbfejlesztett formával, vadonatúj háromhengeres benzinmotorral és mild hibrid rendszerrel. Az év végén pedig megjelenhet a Suzuki első elektromos autójának 2025-től gyártásba kerülő változata, amit az eVX koncepció előlegezett meg.

Toyota

Ha ráncfelvarrásnak nem is nevezhetjük, modellfrissítésnek igen a Yaris és a Yaris Cross megújulását, ami során inkább a technikán és a felszereltségen finomítottak. A Toyota idén vezeti be az európai piacra a Land Cruiser új generációját, ami dögös formát és modern berendezést kapott, és az év végére megérkezhet a kisebb elektromos crossover, a bZ2X is.

Volkswagen

Az év elején a tavaly bemutatott újdonságokat hozza el a kereskedésekbe a Volkswagen, így érkezik a megújult T-Cross, a vadonatúj Passat Variant és Tiguan, és az elektromos ID.7 is, amiből még az idén bemutatják a kombiváltozatot. A megjelenésének ötvenedik évfordulójára jön a Golf megújult kiadása, az év végére pedig befuthat a Tiguan hétüléses testvére, aminek Tayron lehet a neve.

Volvo

Idén már megjelenik az utakon az új generációs Volvók első két képviselője, a kompaktnál is kisebb EX30 és az XC90 utódjaként bemutatott EX90, természetesen tisztán elektromos hajtással. A Volvo luxusbuszát, az EM90-et valószínűleg nem hozzák el az európai piacra, számíthatunk azonban egy elektromos szedán bemutatójára, ami az S90 utódjaként érkezik ES90 néven.

Ez is érdekelhet:

Ezeket a kínai autókat vették a magyarok 2023-ban

Mutatjuk a tíz legnagyobb számban eladott kínai autót a magyar piacon.

Autók, amik együtt búcsúztak 2023-mal

Szeretted a Mercedes CLS-t, a Megane RS-t vagy az R8-as Audit? 2023-mal ezeket is maga mögött hagyta az autóipar.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában