Folyamatosan kihívásokkal kell megküzdenie az autóiparnak, ennek ellenére a gyártók nem húzták be a kéziféket, még csak nem is lassítanak, és idén is rengeteg újdonságot terveznek bemutatni. Összeszedtük, hogy milyen autós újdonságokra számíthatsz Európában 2024-ben.
Alfa Romeo
Szeretjük a Giuliát, és még a Stelviót is, de lássuk be, hogy nem ezek eladásából fog megélni az Alfa Romeo. A kompakt Tonale egyelőre nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de közben az olaszok máris egy újabb nagy dobással készülnek. 2024-ben jelenik meg a Milano, egy még kisebb szabadidő-autó, tulajdonképpen a Jeep Avenger testvérmodellje, és az első Alfa Romeo, aminek tisztán elektromos hajtású változata is lesz. Idén kerül az utakra a gyönyörű 33 Stradale is.
Alpine
A Renault sportmárkájaként feltámasztott Alpine-t már a középmotoros A110 miatt is imádjuk, de a jövőben nem ez lesz a dieppe-i gyártó egyetlen modellje. Az újdonságok sorát idén az A290 fogja nyitni, amit koncepcióként már megismertünk, és csak remélni tudjuk, hogy minél többet megtart a stílusából a gyártásba kerülő változat is. Az új Renault 5 testvérmodellje azt hivatott igazolni, hogy egy elektromos kisautó is lehet izgalmas.
Aston Martin
A brit gyártónál idén a megújuláson van a hangsúly, így megismerhetjük a Vantage, a DBS és a DBX modellfrissített változatát is. De nem maradnak el a teljesen új típusok sem, érkezik például a DB12 nyitott tetős változata, a DB12 Volante, és végre gyártásba kerül a 2021-ben bemutatott szupersportautó, a Valhalla, amelynek 4 literes biturbó V8-as és elektromos motorjai összesen 1000 lóerőre képesek. 999 példányt terveznek gyártani belőle.
Audi
Az Audinál az idei évet a Q4 e-tron és a Q7 megújulása nyitja, amit az A3 ráncfelvarrása követ, majd jönnek a vadonatúj modellek. Sok előzetes után végre leleplezik az alapoktól elektromos autónak tervezett A6 e-tron és Q6 e-tron gyártásba kerülő változatát, ezeket nem sokkal később két új karosszériaváltozat, az A6 e-tron Avant és a Q6 e-tron Sportback követi majd. Az év végén a Q5 új generációját és az A4 utódjának szánt A5-öt is megismerhetjük.
Bentley
Határozott léptekkel halad az elektromos autózás irányába a Bentley, de addig a jelenlegi modelleket sem hanyagolják el. Idén számíthatunk a Continental GT ráncfelvarrott változatának bemutatójára, és bár ezen kívül egyelőre nem tudunk más bemutatandó modellről, biztosak vagyunk benne, hogy készülnek még meglepetéssel a Bentley-nél.
BMW
Még felsorolni is sok, annyi újdonsággal készül az idei évre a BMW. Haladjunk méret szerint sorrendben: megújul az 1-es sorozat és a 2-es Gran Coupé, majd érkezik a modellfrissített 4-es sorozat, vele együtt az i4, és megújul az M3, az M3 Touring és az M4 is, az utóbbiból az M4 CS változat is bemutatkozik. Az új 5-ös sorozatnak megjelenik a Touring változata, i5 Touring néven elektromos hajtással, és végre megérkezik az új M5 is. Az év elején vezetik be az X2 új generációját, iX2-ként is, az év végére pedig az X3 utódját is megismerhetjük.
Bugatti
Miután a Chiron pályafutása lassan a vége felé közeledik, és az olyan különkiadások is elfogynak, mint a Centodieci, a Divo és a Mistral, itt az ideje, hogy a Bugatti elárulja, mivel készülnek a jövőre. Ha minden igaz, akkor idén megmutatják a Chiron utódját, ami a hírek szerint mégsem adja fel a belsőégésű motort, mi több, akár a 16 hengeres felépítést is megtarthatja.
BYD
Számunkra azért érdekes ez a kínai autómárka, mert 2023-ban elindult a magyarországi forgalmazása, és az év végén azt is megtudtuk, hogy Szegeden építenek fel gyárat. A meglévő modellek mellé pedig idén egy újat is bemutatnak: a Seal U egy 4,7 méter hosszú szabadidő-autó lesz, természetesen tisztán elektromos hajtáslánccal.
Citroën
A jövőben újra feltalálja magát a Citroën, és olyan egyedi stílusú, praktikus kialakítású, megfizethető modelleket mutat be, mint amilyen a C3 új generációja is. Az elektromos hajtással ë-C3 néven az európai piacra érkező kisautót nem sokkal később követi egy szabadidő-autó, a C3 Aircross utódja, és a már csak elektromos hajtással kínált Berlingo is megújul az idén.
Cupra
Idén a Cupra egy lépéssel tovább megy az önállóság felé vezető úton, a Seattól örökölt kínálatukat új, egyedi arculattal ruházzák fel, így érkezik a Leon, a Formentor és a Born ráncfelvarrott kiadása. Még lényegesebb az új Tavascan és Terramar megjelenése: az előbbi egy kupéformájú elektromos crossover, az utóbbi pedig egy sportos szabadidő-autó, amit Győrben gyártanak majd.
Dacia
Az idei év a Duster új generációjáról szól majd a Daciánál, és a jelek szerint minden okuk megvan büszkének lenni rá, mert a most először hibrid hajtással is kapható szabadidő-terepjáró nagyon jól néz ki. Az év végén a nagyobb, tágasabb, hétüléses testvére is megérkezik Bigster néven, és még ebben az évben a Spring megújult változatát is bemutatja a Dacia.
DS
Ismert neveken vezet be teljesen új modelleket az idén a DS. A francia márka egyik újdonsága a tisztán elektromos DS 4, a másik pedig a kínálat csúcsára érkező DS 9, ami az eddigi limuzin helyett egy crossover lesz, a korábbi Aero Sport Lounge koncepcióautó gyártásba kerülő változata. A 4,9 méter hosszú elektromos autó hatótávja elérheti a 700 kilométert.
Ferrari
Nem szeretik előre elárulni a meglepetéseket a Ferrarinál, ezért csak azt tudjuk, hogy az idei évben két újabb változata jelenik meg az SF90 XX-nek, a Stradale és a Spider. A maranellói márka közben egy vadonatúj V12-es modellt is fejleszt a 2017-ben bemutatott 812 Superfast utódjaként, és a plug-in hibrid 296 GTB sem marad újabb változat nélkül.
Fiat
A Fiatnál idén minden az új 600-asról szól, amit tisztán elektromos hajtású változatban, 600e néven vezettek be, de nem sokkal később érkezik a hibrid rendszerrel szerelt változata is. A további terveket illetően csak azt tudjuk, hogy végre bemutatják a Panda régóta várt utódját, ami a Stellantis stratégiáját ismerve az egyszerű, praktikus és olcsó Citroën C3 testvérmodellje lesz, ezért tisztán elektromos hajtású változata is készül.
Ford
A Fordnál egy kicsit elakadtak a dolgok, ezért az egy éve bemutatott vadonatúj Explorer, ami a Volkswagen elektromos platformjára épül, csak idén kerül gyártásba. Mindjárt egy testvért is kap, a sportosabb formájú crossovert, ami a hírek szerint felélesztheti a jól csengő Capri nevet. Idén érkezik a Puma megújult változata, elektromos hajtáslánccal is, és itt az ideje annak, hogy a megújult Kuga az európai piacon is bemutatkozzon.
Honda
A Hondának az utóbbi pár évben a teljes kínálata megújult a Jazztől a HR-V-n és a Civicen át CR-V-ig, megérkezett az új e:Ny1 és a ZR-V, ezért az idei évre nem sok újdonságról tudunk. Azt hallottuk, hogy érkezik a HR-V megújult változata, de szinte biztos, hogy a Honda ezen kívül is készül majd újdonsággal a 2024-es esztendőre.
Hyundai
A koreai márkánál idén a szabadidő-autók megújulása lesz a középpontban. Jön a kis Bayon ráncfelvarrott változata, érkezik a modellfrissített Tucson, valamint a Santa Fe vadonatúj generációja is, ami a kockaformájával kelti fel a figyelmet. Az elektromos autók közt máris megújul az Ioniq 5, aminek jön a sportváltozata Ioniq 5 N néven, és az év végére befuthat az elektromos csúcsmodell, az Ioniq 7 gyártásba kerülő kiadása is.
Jeep
Az évautója-díjas Avenger bemutatása után sem lassít a Jeep, idén bemutatkozik az összkerékhajtású Avenger 4xe, de vadonatúj modellekkel is készül az amerikai márka. Gyártásba kerül a korábban koncepcióként bemutatott Recon és Wagoneer S, bár az utóbbi addig még új nevet kaphat, és érkezik a Compass utódja, egy 4,4 méter hosszú szabadidő-autó, ami a Peugeot 3008 testvérmodellje lesz, ezért hibrid és tisztán elektromos hajtású változatban is készül majd.
Kia
A kínálat legkisebb és legnagyobb hagyományos modelljének megújulásával kezdi az évet a Kia, felfrissül a Picanto és a Sorento is. Idén jön a megújult EV6, az igazán érdekes típusokat pedig az év végére tartogatja a koreai márka. Gyártásba kerül a koncepcióként tavaly már megismert, az alapoktól teljesen elektromosnak tervezett EV3, EV4 és EV5, és érkezik a hatalmas EV9 új változata, az EV9 GT, ami akár 600 lóerős is lehet.
Lamborghini
Új korszak előtt áll a nemrég Budapestre érkezett Lamborghini, hiszen mostantól már csak olyan modelleket mutatnak be, amelyet villamosított hajtással szerelnek fel. Az egyik az Urus plug-in hibrid változata lesz, a másik pedig a nemrég alaposan kipróbált Huracán utódja, ami a hírek szerint a V10-es szívómotor helyett egy hibrid rendszerrel szerelt V8-as motort kaphat.
Lancia
Kapott még egy esélyt a bizonyításra a Lancia, és idén jelenik meg a márka új időszámításának első modellje. Az Ypsilon új generációja az Opel Corsa és a Peugeot 208 testvérmodellje lesz, ezért azokhoz hasonlóan mild hibrid és teljesen elektromos változatban is kínálják majd, és az eddig látott előzetesek szerint nagyon egyedi formát fog kapni.
Land Rover
A Jaguar Land Rover már elárulta, hogy mi lesz az idei év legnagyobb újdonsága: a nagy Range Rover tisztán elektromos hajtású változata, ezt a generációját ugyanis a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy akkumulátoros kivitele is lesz. Nem ez az egyetlen, amivel a Land Rover készül az idei évre, jön ugyanis a Defender még sportosabb változata is Defender SV néven.
Lexus
Idén a Lexus háza táján az LBX a legfontosabb újdonság, ez a kis szabadidő-autó, ami a márka belépőmodellje lesz, és hibrid hajtással kínálják, akárcsak az idén megújuló UX-et. A többi új típusra ennél egy kicsit többet kell várnunk, a középkategóriás elektromos szedán prototípusa, az LF-ZC ugyanis még csak pár hónapja jelent meg, és a gyártásba kerülő változat pár éven belül követi.
Lotus
A sportautóiról ismert márkánál már eljött az elektromos modellek kora, hiszen az Emira volt az utolsó benzines modelljük, és a korszak első típusaként bemutatott crossover, az Eletre idén talán a magyarországi utakra is megérkezhet. A Lotus már felvillantotta a folytatást is, és az Emeya szedán gyártása is ebben az évben kezdődik meg.
Maserati
Korszakot vált a Maserati, a modenai márka ugyanis tavaly mutatta be első elektromos modelljeit, mindjárt kettőt is, hiszen a Grecale és a GranTurismo is elkészült akkumulátoros változatban, ezek idén már az utakra is kerülnek. A sort ebben az évben a GranTurismo nyitott tetős változata, a GranCabrio új generációja folytatja majd.
Mazda
Szokás szerint évenkénti kisebb módosításokkal tartja naprakészen modelljeit a Mazda, ezért lényeges újdonságból csak egyre számítunk tőlük az idén. A plug-in hibrid és dízelmotoros változatban is megjelent CX-60 után érkezik annak nagyobb testvére, a hétüléses változatban is készülő CX-80, aminek amerikai testvérmodelljét, a CX-90-et már megismerhettük.
McLaren
Nem múlhat el az év új McLaren nélkül, de a wokingi márka részletes terveit egyelőre nem ismerjük. Csak azt tudjuk biztosan, hogy a 720S utódjaként érkező 750S már rendelhető, és a GT megújult változata GTS néven jelent meg, de ezeken kívül is biztosan készül majd újdonságokkal, egyedi szupersportautókkal az idei évre a McLaren.
Mercedes-Benz
Idén a Mercedesnél főleg a belépőmodellek és a sportmodellek megújítására kerül sor. Megkapjuk az EQA és a kecskeméti gyártású EQB ráncfelvarrott változatát, és idén érkezik a szintén a magyarországi gyárban készülő CLA új generációja is. A CLE sportkupéból jönnek az erősebb AMG kiadások és a vászontetős kabrió is, és az AMG GT és AMG SL is megjelenik az izmosabb 63-as kiadásban. Idén érkezik a megújult G-osztály, és vele együtt az elektromos EQG is.
MG
Az európai piacon egyre erősebb MG minden évben meglep minket egy pár újdonsággal, és idén a kínálat két végére szánnak új modelleket. Az egyiket tavaly már láthattuk, a Cyberster meglepetésre egy elektromos hajtású roadster lett, amivel még a Teslát is megelőzték. A másik a márka kisautójának, az MG3-nak az új generációja, amiből szintén várható elektromos változat.
MINI
Tiszta lappal indulnak a MINI-nél, amikor bemutatták a Cooper és a Countryman új generációját. Idén tovább folytatódik az újdonságok sora, például érkeznek a Cooper további változatai: a benzines, a sportos JCW és az év végén az ötajtós. Szintén az év végére várhatjuk a Cooper és a Countryman közé érkező elektromos MINI, az új Aceman bemutatóját is.
Mitsubishi
Már annak is örülhetünk, hogy a Mitsubishi mégis maradt az európai piacon, és ehhez arra volt szükség, hogy a Renault-tól kapjanak egy kis segítséget, az új Colt és ASX ezért a Clio és a Captur testvérmodellje lett. Az igazán nagy újdonságot az idei év végére tartogatják, akkor érkezik Európába a plug-in hibrid Outlander teljesen új generációja.
Nissan
Az utóbbi időben a Nissan szinte a teljes kínálatát megújította, így a Juke, a Qashqai és az X-Trail is frissnek mondható. Az elektromos autók közé befutott az Ariya, érkezik a Renault 5-tel rokonságban álló új Micra, és hamarosan a kínálat legkorosabb tagját is leváltják. A Leaf év végén bemutatkozó utódja a hírek szerint teljesen új koncepció szerint készül, ezért crossover stílusú modell lehet belőle.
Opel
Az Opelnél végre megérkezik az Astra kínálatának utolsó tagja, az Astra Sports Tourer Electric is, utána pedig a szabadidő-autók leváltásán a sor. Idén mutatkozik be a Crossland és a Grandland új generációja is. Az előbbi továbbra is a Citroën C3 Aircross testvére lesz, a másik pedig az új Peugeot 3008 technikáján osztozik, ezért mindkettőből számíthatunk elektromos hajtású változatra. Az év végén az első új stílusú Opel, a Mokka is elérkezik a ráncfelvarrásához.
Peugeot
A Peugeot-nál az idei év a 3008-ról fog szólni, a kupéformájú crossover pedig elsőként teljesen elektromos hajtással érkezik a piacra. Az év közepére befutnak a mild hibrid és plug-in hibrid változatok is, az év végére pedig megjelenik a nagyobb, akár hétüléses testvérmodellje, az 5008 új generációja is. A Rifter is megújultan kezdi az évet.
Polestar
A Volvóból önállóvá vált márka jelenlegi kínálatát a Polestar 2 adja, ami épp nemrég esett át egy kisebb frissítésen. Mellé érkezett 2023-ban a nagyobb crossover Polestar 3, majd az idei évben a még különlegesebb formájú, hátsó szélvédő nélküli Polestar 4-et vezeti be a kínai-svéd márka. Már azt is tudjuk, hogy érkezik a Polestar 5 és 6 is.
Porsche
Már a múlt év végén megmutatta a Panamera új generációját a Porsche, az évet pedig a Taycan ráncfelvarrásával indítja, aminek előzeteseként az új modell rekordidőt futott a Nürburgringen. Az idei év során a 911-es is megújul, a legnagyobb dobás azonban a Macan új generációja lesz, amit már az alapoktól elektromos autónak terveztek.
Renault
A tavalyi évben megmutatta, idén pedig be is vezeti a piacra a Renault az új csúcsmodelljét, a kupéformájú Rafale crossovert, valamint a Scenic új generációját, ami elektromos szabadidő-autóként tér vissza. A Clio után idén megújul a Captur is, az év végére pedig befut az új Renault 5 és Renault 4, a két retró formájú, elektromos hajtású kisautó.
Rolls-Royce
A Ghost és a Phantom megújítása, valamint az elektromos Spectre bevezetése után a Rolls-Royce-tól nem kell sok újdonságra számítanunk, de azért idén jön el az ideje annak, hogy megújuljon a márka szabadidő-autója, a Cullinan. Biztosak vagyunk benne, hogy egy példányban készülő, egyedi alkotásokat is bemutat a Rolls-Royce, ezeket azonban előre nem fogják az orrunkra kötni.
Škoda
A részletek már korábban kiderültek róluk, idén pedig a kereskedésekbe is megérkezik a Scala és a Kamiq megújult változata, és az év elejétől kapható a Superb és a Kodiaq új generációja is. Idén az Octavia ráncfelvarrásával készül a Škoda, és az év végére is marad újdonság, az Elroq ugyanis egy 4,4 méter hosszú elektromos szabadidő-autó lesz, a Karoq utódjaként.
Ssangyong
Idén a koreai márka bemutatja a második elektromos autóját, ugyanis a Korando után a nemrég bevezetett Torres is elkészül villanymotoros változatban. A Ssangyong további terveiről egyelőre nem tudni biztosat, de nagyon valószínű, hogy egy kupéformájú szabadidő-autón dolgoznak, ami még az idén bemutatkozhat.
Subaru
Idén a Subaru egyik legfontosabb modellje újul meg, érkezik ugyanis a Forester új generációja. A szabadidő-terepjáró nem távolodik el a bevált recepttől, ami a formáját illeti, az amerikai piacon már bemutatott új modell várhatóan a Subaru saját hibrid hajtásával érkezik az európai kereskedésekbe az év második felében.
Suzuki
Már a tavalyi év végén elárulta a Suzuki, hogy mi lesz az idei első újdonsága. A Swift új generációja ott folytatja, ahol az elődje abbahagyta, továbbfejlesztett formával, vadonatúj háromhengeres benzinmotorral és mild hibrid rendszerrel. Az év végén pedig megjelenhet a Suzuki első elektromos autójának 2025-től gyártásba kerülő változata, amit az eVX koncepció előlegezett meg.
Toyota
Ha ráncfelvarrásnak nem is nevezhetjük, modellfrissítésnek igen a Yaris és a Yaris Cross megújulását, ami során inkább a technikán és a felszereltségen finomítottak. A Toyota idén vezeti be az európai piacra a Land Cruiser új generációját, ami dögös formát és modern berendezést kapott, és az év végére megérkezhet a kisebb elektromos crossover, a bZ2X is.
Volkswagen
Az év elején a tavaly bemutatott újdonságokat hozza el a kereskedésekbe a Volkswagen, így érkezik a megújult T-Cross, a vadonatúj Passat Variant és Tiguan, és az elektromos ID.7 is, amiből még az idén bemutatják a kombiváltozatot. A megjelenésének ötvenedik évfordulójára jön a Golf megújult kiadása, az év végére pedig befuthat a Tiguan hétüléses testvére, aminek Tayron lehet a neve.
Volvo
Idén már megjelenik az utakon az új generációs Volvók első két képviselője, a kompaktnál is kisebb EX30 és az XC90 utódjaként bemutatott EX90, természetesen tisztán elektromos hajtással. A Volvo luxusbuszát, az EM90-et valószínűleg nem hozzák el az európai piacra, számíthatunk azonban egy elektromos szedán bemutatójára, ami az S90 utódjaként érkezik ES90 néven.
Ez is érdekelhet: