Már akkor is mozgalmas évnek nézünk elébe, ha csak azokat az új modelleket soroljuk fel, amelyeknek az érkezéséről jelenleg tudunk – és még mennyi olyan meglepetés lesz, ami év közben mutatkozik be! Mutatjuk, milyen új modellekre számíthatsz 2023-ban.

Nem lett könnyebb helyzetben az autóipar, idén is folyamatosan növekvő árakra és egyre hosszabb szállítási időkre számíthatunk. Ezen okok miatt több újdonság piaci bevezetése csúszott át erre az évre, ennek ellenére az autógyártók nem lassítanak, ha az új modellek bemutatásáról van szó. Az autós körökben hallott információk alapján röviden összefoglaljuk azokat az újdonságokat, amelyeknek az érkezéséről már most lehet tudni, és nem tudjuk ennél jobban várni, hogy vezethessük is a legizgalmasabb típusokat.

Abarth

Az Abarth kínálata eddig sem volt túl széles, és az alapul szolgáló Fiatok hiánya miatt a jövőben sem bővül, de mivel az 500-asból nemrég jött ki az új generáció, nem maradhat el az Abarth változat is. Az 500e egyben az Abarth első tisztán elektromos autója lesz, amelynek teljesítményét 118-ról 154 lóerőre növelték.

Alfa Romeo

2022-ben végre megérkezett a Giulietta helyét elfoglaló Tonale, és a hibridek mellé az idei évben csatlakozik a plug-in hibrid változat, amit a márka baloccói tesztpályája környékén már vezethettünk is. 2023-ban ezen kívül megújul a kínálat két korábbi modellje, a Giulia és a Stelvio, amelyek új fényszórókat és digitális műszerfalat kapnak a ráncfelvarrással. Az Alfa még egy sportautó-meglepetéssel is készül az évre, az eddig Brennero néven emlegetett belépőmodell bemutatója viszont csak 2024-ben várható.

Audi

Az Audi első elektromos autója, az e-tron és e-tron Sportback számára most jött el a megújulás ideje, és a névadási rendszert rendbe téve idén már Q8 e-tron és Q8 e-tron Sportback néven lehet megkapni a két szabadidő-autót. Mostanra az A4 modellváltása is esedékessé vált, de az idejéről egyelőre nincs információnk, viszont egyre közelebb kerül az új, teljesen elektromos hajtású A6 e-tron premierje, ezt a modellt tanulmányautóként már láthattuk. Az Audi másik elektromos újdonsága, a Q6 e-tron is mostanában jelenik meg, és a Q7-nél is esedékes a ráncfelvarrás.

BMW

Rendesen belehúzott a BMW, ami az újdonságok bemutatóit illeti. Most érkezik az utakra az M részleg alapításának ötvenedik évfordulójára bemutatott M2 Coupé, M3 Touring és M4 CSL, de a 7-es sorozat az i7-tel, a megújult X7 és az extravagáns XM is idén jön a kereskedésekbe, tavaszra pedig már a ráncfelvarrott Z4-et is lehet várni. Az elektromos hajtású iX1 mellé ebben az évben mutatják be az új X2-est, ami az elődjéhez képest kupéformájú karosszériát kap, jön az X5 és X6 modellfrissítése, és nagy dobásként érkezik a vadonatúj 5-ös sorozat, ami i5 néven elektromos változatban is elkészül.

Citroën

A francia márka új emblémával kezdi az új évet, a piacra éppen bevezetett C5 X és a megújult C5 Aircross mellé pedig ismét egy újabb karosszériaformát találtak ki. A C4 új generációja egy ötajtós crossover, és ennek készült el a négyajtós, lépcsőshátú változata, ami ë-C4 X néven teljesen elektromos hajtással is kapható lesz.

Cupra

A fiatalos stílusú márka egyre nagyobb léptekkel halad előre, és ennek fontos állomása lesz, amikor idén bemutatkozik a Formentor után második saját modelljük. A plug-in hibrid hajtással is érkező Terramar számunkra azért érdekesebb, mert az Audi győri üzeméből gördül majd ki, de várhatóan csak 2024-től. Az év végére az elektromos Tavascan szériaváltozata is megérkezhet.

Dacia

Nemcsak új emblémát, hanem teljes arculatfrissítést kapott a Dacia, amely továbbra is megfizethető áron kínál lényegre törő autókat. A Jogger sikeresen lépett piacra, és az érdeklődést tovább fokozhatja az idén érkező 140 lóerős hibrid változat, ami a Dacia első hibrid autója lesz. A Duster utódja, és a nagytestvérének ígért Bigster szériaváltozata is befuthat hamarosan.

DS

Jelentősen kibővült a francia prémiummárka kínálata, amikor 2022-ben bemutatkozott az új DS 4 és DS 9, és az idei évben sem marad újdonság nélkül a DS, hiszen érkezik az eddigi két modelljük, a DS 3 és DS 7 megújult változata. A választék egyszerűsítése érdekében mindkét autónál elhagyják az eddig használt Crossback utónevet.

Ferrari

Az előző év legkülönlegesebb formájú újdonságai közé is beválasztottuk a Ferrari első szabadidő-autóját, ami a márka első ötajtós autója is egyben. A Purosangue idén érkezik az utakra, jöhet a Roma Spider kivitele, és nagyon valószínű, hogy nem ez lesz a maranellói gyártó összes újdonsága, hiszen limitált szériás modellekre és egyedi szuperautókra is számítunk az évben.

Fiat

Már az előző évben számítottunk rá, de idén tényleg megérkezhet az 500X utódja, amiből természetesen lesz elektromos változat. A kínálatba visszatér a Doblò és az Ulysse, ami a Berlingo és a Spacetourer testvérmodellje lesz, Topolino néven a Fiat nevére veszi a Citroën Amit, és hamarosan érkezhet a Centoventi koncepció szériaváltozata a Panda utódjaként.

Ford

A Fordnál nemcsak érkeznek, hanem búcsúznak is modellek 2023-ban. A Mondeo után idén utód nélkül fut ki a Fiesta, a helyét a Puma foglalja el, amiből elektromos hajtású változat is érkezik. Már nincs messze a Volkswagen technikáját használó elektromos autó bemutatója sem, aminek Cougar lehet a neve, megújul a hibridként is kapható Kuga, és elektromos változatban is jön az új Tourneo Custom. A Fordnál igazán dögös modellekből sem lesz hiány, érkezik a teljesen megújult Mustang, berúgja az ajtót az új Ranger Raptor, és az európai piacon is kapható lesz a Bronco.

Honda

A Hondánál az előző év az új hibrid Civic bemutatásáról szólt, és a 2023-at ennél is jobban várjuk, mert végre vezethetjük a Civic Type R vadonatúj szériáját is, ami szerencsére minden téren tovább tudja vinni azt, ami miatt az elődjét imádtuk. Az amerikai vásárlók már megismerték, és hamarosan hozzánk is megérkezik a CR-V új generációja, a hibrid mellett plug-in hibridként, továbbá jön a hibrid Civic alapjára épülő kompakt szabadidő-autó, az új ZR-V, a még kisebb HR-V pedig tisztán elektromos hajtású változatban is kapható lesz.

Hyundai

Nem lassít egy percre sem a Hyundai, hiszen a nagy feltűnést keltett Ioniq 5 után a még 2022-ben bemutatott Ioniq 6 is megérkezik a kereskedésekbe, és már a rajtvonalnál van az Ioniq 5 több mint ötszáz lóerős N változata. Az előző év utolsó napjaiban a Hyundai leleplezte a Kona új generációját, amiből továbbra is lesz elektromos hajtású kivitel, és tanulmányautóként már megmutatták, idén pedig sorozatgyártásra készen is bemutatkozhat a márka kínálatának új csúcsmodellje, az Ioniq 7 néven várható elektromos szabadidő-autó.

Jeep

A Jeep már tavaly bemutatta a Grand Cherokee új generációját, amiről még nem tudjuk, hogy eljut-e majd az európai utakra. A legnagyobb dobásnak mégsem ez, hanem az új Avenger ígérkezik, ami nem más, mint az Opel Mokka és a Peugeot 2008 testvérmodellje, de az amerikai márka stílusára szabva, ez lesz egyben a Jeep első tisztán elektromos autója is. A koncepcióként már bemutatott Recon és Wagoneer S szériagyártású változatát is leleplezhetik idén, de a gyártásuk és a forgalmazásuk csak 2024-ben kezdődhet.

Kia

A Kia annyira lelkesen újította meg a modelljeit, hogy az egyik legfrissebb kínálattal büszkélkedhet, de azért 2023-ban sem marad újdonságok nélkül. Hamarosan befuthat a koncepcióként már megismert elektromos szabadidő-autó, az EV9 gyártásra kész formája, érkezik a Sorento ráncfelvarrása, és további új modellekre is számítunk az idén.

Lamborghini

Az előző évet az Urus S és Performante, valamint a Huracán Sterrato bemutatásával zárta a Lamborghini, idén pedig érkezik az Aventador utódja, ami V12-es motorral kombinált hibrid hajtást kap. Szinte biztos, hogy limitált szériás, egyedi gyártású szuperautókat is tartogatnak 2023-ra, és nemsokára a Lamborghini első elektromos autóját is megismerhetjük.

Lancia

A patinás márkáról nem sokat hallottunk az utóbbi időben, hiszen egy ideje már csak az Ypsilont gyártják, és azt is csak az olasz piacra. A Stellantis azonban adott még egy esélyt a Lanciának, jön a nagy megújulás, aminek a stílusát egy látványos szoborral leplezték le, és még az idén megmutathatják az új Ypsilon koncepcióváltozatát is.

Land Rover

Mozgalmas időszakot él a Land Rover, hiszen az új Defender, valamint a Range Rover és Range Rover Sport új generációja még éppen csak megérkezett a szalonokba. A Defender három- és ötajtós változata közül az utóbbinak már rendelhető a még hosszabb, hétüléses változata, a Defender 130, és idén jön a Range Rover Velar ráncfelvarrott változata is.

Lexus

Már az elmúlt évben bemutatták, de csak idén érkezik a kereskedésekbe az RX új generációja, ami ugyan megvált a hathengeres motorjától, de plug-in és turbós hibriddel gazdagodott. Szintén bemutatták már, de az első találkozásra még egy kicsit várnunk kell az RZ-vel, a Lexus első eleve elektromosnak tervezett autójával.

Lotus

Új korszakot kezdett a neves angol márka, és ennek első modellje egyben a Lotus utolsó tisztán benzines autója, az Emira, aminek egyik első példányát ki is próbálhattuk annak kapcsán, hogy elindul a márka hivatalos magyarországi forgalmazása. A következő újdonság a magyar nevű Eletre lesz, egy jókora elektromos szabadidő-autó, ami 2023-ban érkezik.

Maserati

Sosem látott tempóban hozza ki az újdonságokat a Maserati, például 2022-ben érkezett a Grecale, mindjárt a sportos Trofeo változatban is, jövőre pedig megjön az elektromos Folgore kivitele. Részletekben már bemutatkozott, de csak idén ismerhetjük meg igazán a GranTurismo utódját, amiből szintén lesz villámgyors elektromos Folgore változat.

Mazda

A hathengeres és plug-in hibrid változatban érkező CX-60 után nem sokkal mutatja be a Mazda a még hosszabb, hétüléses változatot CX-80 néven. Még nem tudjuk, hogy a Mazda tervez-e utódot a 6-osnak, de idén végre megérkezhet a márka első elektromos autója, az MX-30 új változata, amit a hatótáv növelésére szolgáló Wankel-motorral szerelnek.

Mercedes-Benz

Lesz miről beszélni a Mercedesnél, ahol az év végén bemutatott EQE SUV és EQS SUV piaci bevezetése indítja az évet, de jön a T-osztály elektromos változata, az EQT, és már készül az elektromos G-osztály, az EQG is. Az új GLC után jön a GLC Coupé, egújul a kompakt A-osztály és B-osztály, majd idén követi a CLA, a GLA, a GLB, az EQA és az EQB ráncfelvarrása is. Az új AMG SL kupétetőjű testvére az AMG GT helyére léphet, és idén számíthatunk az E-osztály és a GLE új generációjának megjelenésére is, a C- és E-osztály kupéit és kabrióit pedig egy közös modell, a CLE váltja.

MG

2022-ben tért vissza a magyarországi piacra a kínai háttérrel megerősödött brit márka, ami el is kezdi a kínálatának bővítését. Az elektromos autóként is kapható ZS és a plug-in hibrid EHS után már itt is van az utóbbi benzines változata, a HS, hamarosan érkezik a kombikarosszériás MG 5 Electric, valamint az MG első eleve elektromosnak tervezett autója, az MG 4 Electric.

MINI

Az örökifjú brit márka mindig képes a megújulásra, és ennek bizonyítékát adja 2023-ban is. Koncepcióként már bemutatkozott az Aceman, ami a MINI kompakt elektromos crossovere lesz, és már az utolsó tesztköröket futja a Countryman plug-in hibridként is készülő új generációja, valamint a háromajtós MINI utódja, aminek szintén lesz elektromos változata.

Mitsubishi

Nem sokon múlt, hogy a Mitsubishi teljesen kivonul az európai piacról, de a nagy múltú japán gyártó kapott még egy esélyt. Az átmeneti időszakban meg kell elégedniük átemblémázott Renault-modellekkel, így az ASX új generációja nem más, mint a Captur, és idén bemutatkozik a Colt utódja is, ami a Clio minimálisan átformált testvére lesz.

Nissan

Sokat kellett várnunk a Nissan következő nagy dobására, az eleve elektromos autónak tervezett crossover, az Ariya gyártásba szánt változata ugyanis már 2020-ban bemutatkozott, de csak idén jut el a hazai utakra. A Nissan másik két újdonsága az X-Trail, valamint a Juke hibrid változata, ami a Renault-modellekből ismerős 140 lóerős hibrid hajtást kapja meg.

Opel

2022-ben minden az Astra új generációjáról szólt az Opelnél, és a kompakt modell 2023-ra is szolgál újdonsággal. Megjelenik a sportos stílusú plug-in hibrid változata, ami feléleszti a GSe nevet, és idéntől elektromos autóként is kapható lesz az Astra, akár kombi karosszériával is. Jön a Corsa ráncfelvarrása is, a Mokka stílusában készült arccal, és a Grandland GSe is.

Peugeot

A Peugeot új kategóriát teremtett a 408-assal, amit a nemzetközi bemutatóján már kipróbáltunk, és idén már a magyarországi utakon is vezethetjük. A francia márka további újdonsága lesz a 308-as tisztán elektromos hajtású változata, az e-308, és az év végén még befuthat a 3008 és az 5008 teljesen áttervezett utódja is.

Polestar

Magyarországon hivatalosan nem forgalmazzák, de attól még folyamatosan terjeszkedik a Polestar, ami nemrég bemutatta a harmadik modelljét. A Polestar 3 egy méretes szabadidő-autó, a szintén új Volvo EX90 testvérmodellje, természetesen tisztán elektromos hajtással, és idén már rendelhető egyes országokban.

Porsche

Az új 911 GT3 RS megjelenésére előre készültünk, de a 911 Dakar bemutatásával meglepetést okozott a Porsche, ami az idei évben sem lassít. Hamarosan időszerű lesz a Cayenne ráncfelvarrása és a Panamera leváltása, a Macan elektromos utódját pedig álcázott formában már láttuk is, a premierje egy éven belül esedékes.

Renault

A nemzetközi bemutatóján már vezettük, idén pedig a magyarországi kereskedésekbe is befut az Austral, ami nem más, mint a Kadjar utódja, a hosszabb testvére az Espace nevet kapja. A Renault a Clio ráncfelvarrásával is készül az idei évre, és prototípusként már megismertük a Scenic utódját, legalábbis azt a szabadidő-autót, ami átveszi ezt a jól csengő nevet, nemsokára jöhet a szériamodellje is.

Rolls-Royce

Nem arról ismert a Rolls-Royce, hogy évente több új modellt dobjon piacra, mégis fontos lesz a goodwoodi márka számára a 2023-as év, hiszen ekkor érkezik meg az első elektromos autója, a Spectre. Még előtte a megújult Phantom volánja mögé vagy hátsó ülésére ülhetnek a szerencsések, és az idei esztendő sem múlik el különkiadások nélkül.

Škoda

Pár hónapja a Škoda bepillantást engedett a távolabbi jövőjébe a Vision 7S-sel, de addig is jönnek új modellek a cseh márkától. 2023-ban jelenik meg a Kodiaq és a Superb új generációja, és könnyen lehet, hogy az utóbbiból már csak kombi készül, akárcsak a Passatból. Az év végén lesz esedékes a Scala és a Kamiq ráncfelvarrása is.

Subaru

Nem sokat hallottunk a japán márkáról az utóbbi időben, pedig a Subaru is készül újdonságokkal, csak nem mind jut el az európai piacra. Még nem tudni például, hogy nálunk is kapható lesz-e a BRZ második generációja, vagy a nemrég leleplezett új Impreza és Crosstrek, de már hazánkban is rendelhető a Subaru első elektromos autója, a Toyota bZ4X testvérének számító Solterra.

Suzuki

Az elmúlt év az alaposan megújult S-Cross és a hibrid hajtás bevezetéséről szólt a Suzukinál, és a jövőt illetően csak információmorzsáink vannak. A Toyotától átvett modellek közül a Swace új hibrid hajtást, az Across digitális műszerfalat kap, ezen kívül már a tesztköröket futja a Swift új generációja, és hamarosan a Vitara modellváltása is esedékes lesz.

Toyota

Nemrég igazi modelloffenzívát jelentett be a Toyota, és ennek első újdonságai nemsokára meg is érkeznek. Koncepcióként már bemutatták a C-HR utódját, ami továbbra is extravagáns stílusú lesz, és tisztán elektromos hajtású bZ-testvért kap, valamint érkezik a Prius új generációja, az európai utakra csakis plug-in hibrid hajtással. Ha minden jól megy, idén a GR 86-ost is vezethetjük.

Volkswagen

A Volkswagen tovább bővíti az elektromos ID modellcsaládot, idén érkezik az ID. Aero néven bemutatott koncepcióautó gyártáshoz közelebb álló változata, ami a hagyományos Passat limuzin helyére léphet. Nem tűnik el a Passat sem, de már csak kombiként érkezik az új generáció, és idén az Amarok is befut a Ford Ranger testvérmodelljeként. Megújul az ID.3, és megjelenik a sportos ID.3 GTX változata, az ID. Buzz pedig hosszabb tengelytávú, hétüléses változatban is elkészül. Az év végén jöhet a T-Cross és a Touareg ráncfelvarrása.

Volvo

Készül a belsőégésű motorok kivezetésére a Volvo, ezért az XC90 utódjaként bemutatott EX90 már csakis tisztán elektromos változatban lesz kapható. A premierjén egy kisebb szabadidő-autót is felvillantottak, aminek a megjelenésére egy éven belül számíthatunk, a hírek szerint EX30 néven érkezhet a piacra.

Ez is érdekelhet:

A tíz legkülönlegesebb formájú autós újdonság 2022-ből

Pár új autó dizájnja idén is kicsapta a biztosítékot. Szerinted melyik a legütősebb?

És ezt olvastad már?
Hogyan válasszunk minden igénynek megfelelő számítógépházat?
További cikkeink a témában